Spokojenost s poskytovanými službami týdenního stacionáře Domov Žlutý Petrklíč, z.s.
Abstrakt
Tématem bakalářské práce je zjištění spokojenosti zákonných zástupců uživatelů služeb zařízení se službami poskytovanými týdenním stacionářem Domov Žlutý Petrklíč, z.s. Teoretická část se zabývá třemi základními okruhy. První okruh se zabývá základními informacemi týkající se sociálních služeb a spokojenosti. Další kapitola se věnuje týdennímu stacionáři Domov Žlutý Petrklíč, z.s. V poslední kapitole se věnuji cílové skupině osob se zdravotním postižením, kde charakterizuji jednotlivé typy postižení, věnuji si rodině, životem těchto jedinců, komunikací a péčí o osoby se zdravotním postižením.
V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit spokojenost zákonných zástupců uživatelů služeb v týdenním stacionáři se službami, které mají být realizovány ve prospěch lidí s mentálním postižením či lidí s kombinovaným postižením v Domově Žlutý Petrklíč, z.s. V rámci výzkumu byla stanovena hlavní výzkumná otázka a šest dílčích výzkumných otázek. K dosažení cíle výzkumu byla využita technika kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum je zpracovaný technikou vytváření trsů.
Z výzkumu vyplynulo, že ačkoliv se jedná o zařízení, které je v plném provozu teprve pár let, spokojenost s poskytovanými službami je opravdu vysoká. Během výzkumu byl velmi vyzdvihován především personál, ale i příjemné prostředí, ve kterém se stacionář nachází. Z výsledků dále vyplývá, že zařízení by mohlo zvážit možnost aktivit typu canisterapie, hipoterapie nebo nějakou formu rehabilitace pro klienty. Přestože slabou stránkou jsou považovány nižší finance, které by mohly být využité právě v rámci zavedení nových aktivit, mohli bychom na základě výsledků považovat za slabší stránku spíše stravování, které získalo nejvíce připomínek. A to i přesto, že se zde nejedná o nespokojenost v rámci této oblasti poskytovaných služeb. Celkově tento výzkum ukázal spokojenost s poskytovanými službami a také fakt, že všichni komunikační partneři hovoří o tomto zařízení jako o velmi kvalitním. V závěru práce je uvedeno, jaký přínos tato práce může pro zařízení mít.