Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorKovář, Jan
dc.date.accessioned2024-03-12T11:59:28Z
dc.date.available2024-03-12T11:59:28Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45245
dc.description.abstractBakalářská práce zkoumala možnost aplikace teorie kurikulárního procesu v problematice obecné a radiologické fyziky a jejich příkladových vyjádřeních. Prvním cílem práce bylo vytvořit edukační text, který by objasnil potřebnou fyzikální teorii pro radiologického asistenta. Edukační text by měl obsahovat příkladová vyjádření potřebných fyzikálních oborů. Druhým cílem bylo implementovat kurikulární proces v podobě testu a aplikací testu ověřit dosažené znalosti respondentů. Plnění cílů bylo spojeno s ověřováním tří hypotéz. První hypotéza předpokládala, že je možné aplikací kurikulárního procesu vymezit soubor příkladů z fyziky, které budou přizpůsobené potřebám a možnostem radiologických asistentů. Druhá hypotéza byla rozdělena na dvě dílčí části: A) Komparací struktury fyziky a složek profilu radiologického asistenta lze zpracovat soubor příkladů obecné fyziky. B) Komparací struktury radiologické fyziky a složek profilu radiologického asistenta lze zpracovat soubor příkladů radiologické fyziky. Třetí stanovená hypotéza předpokládala, že znalosti respondentů v oblasti příkladů z obecné a radiologické fyziky budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení. Komparací konceptuálního kurikula fyziky a radiologie byl vytvořen edukační text, který obsahoval příkladová vyjádření obecné a radiologické fyziky ve vazbě na složky profilu radiologického asistenta. Vytvořením textu a vymezením příkladových vyjádření byl splněn první cíl práce a přijaty první dvě hypotézy. Další aplikací kurikulárního procesu byl sestaven test, jehož otázky vycházely z obsahu edukačního textu. Užitím metod deskriptivní a matematické statistiky bylo provedeno statistické šetření výsledků předloženého testu. Výsledek šetření potvrdil třetí hypotézu. Aplikací testu byl splněn druhý cíl práce. Jako určitá standardizace byl navíc použit druhý, již dříve používaný test. Ten byl předložen respondentům současně s prvním edukačním testem. Pomocí parametrického testování byla potvrzena vazba mezi výsledky obou testů. Následná korelační analýza určila mezi výsledky silnou kladnou korelaci. Výsledky bakalářské práce ukazují, že vytvořený edukační text společně se souborem příkladových vyjádření lze efektivně použít pro přípravu studentů na povolání radiologického asistenta.cze
dc.format74 s.
dc.format74 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFyzikální principycze
dc.subjectfyzikální zákonycze
dc.subjectkurikulární procescze
dc.subjectradiologický asistentcze
dc.subjectradiologická fyzikacze
dc.subjectCurricular processeng
dc.subjectphysical principleseng
dc.subjectphysical lawseng
dc.subjectradiology assistanteng
dc.subjectradiological physicseng
dc.titleFyzika v příkladech pro radiologické asistentycze
dc.title.alternativePhysics problems for radiology assistantseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag65006
dc.description.abstract-translatedThe thesis was examining an opportunity to apply the curriculum process theorem in the matter of general and radiology physics and their problems' expression. The first objective is to create an educational text which would elucidate an indispensable theory for radiology assistant. The educational text is to involve problem expressions of needful physical fields. The second objective was to implement the curriculum process as a quiz and so to evaluate the familiarity among the professionals in the field. Furthermore, three hypotheses were formed. The first hypothesis presumed it is possible by applying the curriculum process to delimit the collection of physics problems that will be tailored to the needs and facilities of radiology assistants. The second hypothesis was divided into two subparts: A) By comparison of a physics structure and compounds of a radiology assistant profile it is possible to process a collection of problems dedicated to general physics. B) By comparison of a physics structure and compounds of a radiology assistant profile it is possible to process the collection of problems dedicated to radiology physics. The third formed hypothesis presumed the familiarity among responders regarding the field will resemble of normal distribution. By comparing the conceptual curriculum of physics and radiology, an educational text was created, which contained exemplary statements of general and radiological physics in relation to the components of the profile of the radiological assistant. By creating the text and defining example statements, the first goal of the work was fulfilled, and the first two hypotheses were accepted. Another application of the curricular process was to compile a test, the questions of which were based on the content of the educational text. Descriptive and mathematical statistics were used to appraise the research observing the test results. The outcome of the research acknowledged the third hypothesis. The second objective was reached by the test implementation. As a certain standardisation the second, previously used test was handed to the responders concomitantly to the first test. Via a parametric test the link between both tests results was confirmed. Following correlation analysis established the strong positive correlation. The results of the bachelor's thesis show that the created educational text together with a set of example statements can be effectively used to prepare students for the profession of radiological assistant.eng
dc.date.accepted2021-05-26
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRadiologický asistentcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠkrabánková, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam