dc.contributor.advisor | Míková, Marcela | |
dc.contributor.author | Smetanová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T11:59:57Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T11:59:57Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-08-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45271 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi zařazení prvků fyzioterapie do hodin tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku.
Jednou z nejčastějších příčin dysbalancí je nevhodný životní styl dětí, který si nesou ze svých rodin. Jedná se o to, že nejvíce volného času děti tráví u počítače a telefonu a zároveň jsou přetěžovány v rámci svých koníčků, při kterých je na ně vyvíjen velký tlak ohledně výkonu. Toto jsou důvody proč by se ve školách při tělesné výchově mělo více dbát na kompenzaci těchto typů zátěží, a to formou zařazení prvků fyzioterapie do hodin právě tělesné výchovy.
Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zabývá ontogenezí a charakteristikou mladšího školního věku, pohybovým systémem a jeho funkcí a popisem školní tělesné výchovy. Praktická část, která byla provedena formou smíšeného výzkumu zahrnujícího 40 žáků druhých tříd ZŠ a MŠ Lišov, kteří byli změřeni a na základě zmapování nejčastějších dysbalancí, mezi nimiž bylo mimo jiné detekováno vadné držení těla, byly pro ně navrženy cvičební jednotky. V praktické části jsou uvedeny kazuistiky 4 vybraných dětí ze sledovaného souboru.
Během výzkumu však kvůli probíhající celosvětové pandemii Covid-19 byla zrušena výuka tělesné výchovy a zakázány jakékoliv pohybové aktivity. Realizace experimentální části práce bylo nutné přesunout do online prostředí, a to na platformu Google Meet, díky níž mohlo cvičení pokračovat
I přes veškerá omezení lze říci, že online cvičení s fyzioterapeutickými prvky bylo úspěšné a lze pozorovat u dětí zlepšení ve vybraných parametrech kineziologického rozboru.
Tato práce by mohla být využita nejen jako klinický materiál pro fyzioterapeuty ale i jako edukační materiál pro rodiče a učitele. | cze |
dc.format | 93 s. (13 854) | |
dc.format | 93 s. (13 854) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Mladší školní věk | cze |
dc.subject | dysbalance | cze |
dc.subject | fyzioterapie | cze |
dc.subject | tělesná výchova dětí mladšího školního věku | cze |
dc.subject | tělesná výchova | cze |
dc.subject | správné držení těla | cze |
dc.subject | Younger school age | eng |
dc.subject | imbalance | eng |
dc.subject | physiotherapy | eng |
dc.subject | physical education of children of younger school age | eng |
dc.subject | physical education | eng |
dc.subject | correct posture | eng |
dc.title | Možnosti zařazení prvků fyzioterapie do hodin tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku | cze |
dc.title.alternative | Interventions of Physiotherapy to Physical Education at Elementary School | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 65077 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the possibilities of including elements of physiotherapy in physical education classes for children of younger school age.
One of the most common causes of imbalances is the inappropriate lifestyle that children carry from their families. The point is that children spend most of their free time at the computer and on the phone, and at the same time they are overwhelmed by their hobbies, which put a lot of pressure on them in terms of performance. These are the reasons why schools in physical education should pay more attention to the compensation of these types of stress, in the form of including elements of physiotherapy in physical education classes.
The work is divided into a theoretical part, which deals with the ontogenesis and characteristics of younger school age, the locomotor system and its function and a description of school physical education. The practical part, which was carried out in the form of mixed research involving 40 pupils of the second classes of elementary school and kindergarten Lišov, who were measured and based on mapping the most common imbalances, among which, among other things, poor posture was detected, exercise units were designed. In the practical part, case reports of 4 selected children from the monitored group are presented.
However, during the research, due to the ongoing global pandemic of Covid-19, physical education was canceled and any physical activities were banned. The implementation of the experimental part of the work had to be moved to the online environment, to the Google Meet platform, thanks to which the exercise could continue
Despite all the limitations, it can be said that the online exercise with physiotherapeutic elements was successful and an improvement in selected parameters of the kinesiological analysis can be observed in children.
This work could be used not only as clinical material for physiotherapists but also as educational material for parents and teachers. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-17 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Fyzioterapie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace ve zdravotnictví | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Brůhová, Ludmila | |