Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBelešová, Romana
dc.contributor.authorKunteová, Pavlína
dc.date.accessioned2024-03-12T12:01:05Z
dc.date.available2024-03-12T12:01:05Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-08-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45335
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem Znalosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu, antikon- cepci, se zaměřuje na míru informovanosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu a antikoncepci. V teoretické části bakalářské práce jsou rozebrána vývojová stádia člověka od početí po stáří. Zvláštní kapitola je věnována období adolescence a rizikovému chování adolescentů v této etapě jejich života, jelikož respondentkami jsou právě dospívající dívky. Dále teo- retická část obsahuje období těhotenství, fáze porodu a druhy antikoncepce. Protože je velmi podstatné, aby dospívající dívky dostávaly informace o antikoncepci, těhotenství a porodu, je v poslední kapitole zmíněna důležitost edukace dospívajících dívek porodní asistentkou a jejich společné komunikace. Ve výzkumném šetření byl zvolen kvantitativní způsob a sběr dat probíhal formou ne- standardizovaného dotazníku, který byl uveřejněn na sociálních sítích. Dotazník se sklá- dal z 28 otázek, z nichž 19 bylo uzavřených a 9 polouzavřených. Data, která byla vý- zkumným šetřením získána, byla zpracována a vyhodnocena pomocí počítačového pro- gramu Microsoft Excel. K jednotlivým otázkám dotazníku byly vytvořeny grafy, které zobrazují odpovědi dospívajících dívek. Výzkumný soubor tvořilo 71 respondentek ve věku od 16 do 20 let. Cílem této práce bylo zjistit, zda mají dospívající dívky znalosti o těhotenství, porodu a antikoncepci. Pro výzkumnou část bylo stanoveno šest hypotéz. První hypotéza měla zjistit, zda dospí- vající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o těhotenství než dívky od 16-17 let. Tato hypotéza byla vyvrácena. Druhá hypotéza zněla: Dospívající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o porodu než dívky od 16-17 let. Druhá hypotéza byla také vyvrá- cena. Třetí hypotéza: Dospívající dívky ve věku 18-20 let mají více informací o antikon- cepci než dívky od 16-17 let. Tato hypotéza byla potvrzena. Čtvrtá hypotéza: Dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o těhotenství než dospívající dívky na gymnáziích a středních školách bez maturity. Čtvrtá hypotéza byla při výzkumu potvrzena. Pátá hypotéza měla zjistit, zda dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o porodu než dospívající dívky na gymnáziích a středních ško- lách bez maturity. Tato hypotéza byla vyvrácena. Poslední, šestá hypotéza zněla: Dospívající dívky na středních zdravotnických školách mají více znalostí o antikoncepci než dospívající dívky na gymnáziích a středních školách bez maturity. Tato hypotéza byla vyvrácena.cze
dc.format83 s.
dc.format83 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAdolescencecze
dc.subjectantikoncepcecze
dc.subjectdospívající dívkacze
dc.subjectedukacecze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectporodcze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjecttěhotenstvícze
dc.subjectvývojová obdobícze
dc.subjectAdolescenceeng
dc.subjectcontraceptioneng
dc.subjectadolescent girleng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectchildbirtheng
dc.subjectrisk behavioreng
dc.subjectpregnancyeng
dc.subjectdevelopmental periodseng
dc.titleZnalosti dospívajících dívek o těhotenství, porodu, antikoncepcicze
dc.title.alternativeKnowledge of teenage girls about pregnancy, childbirth, contraceptioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag65400
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis entitled Knowledge of adolescent girls about pregnancy, childbirth, contraception, focuses on the level of awareness of adolescent girls about pregnancy, childbirth and contraception. The theoretical part of the bachelor's thesis deals with the developmental stages of man from conception to old age. A special chapter is devoted to the period of adolescence and risky behavior of adolescents - at this stage of their lives, because the respondents are adolescent girls. Furthermore, the theoretical part contains the period of pregnancy, the stage of childbirth and types of contraception. Because it is very important for adolescent girls to receive information about contraception, pregnancy and childbirth, the last chapter mentions the importance of educating adolescent girls by midwives and their communication together. In the research survey, a quantitative method was chosen and data collection took place in the form of a non-standardized questionnaire, which was published on social networks. The questionnaire consisted of 28 questions, of which 19 were closed and 9 semi-closed. The data obtained by the research survey were processed and evaluated using a computer program Microsoft Excel. Graphs were created for each questionnaire, which shows the answers of adolescent girls. The research group consisted of 71 respondents aged 16 to 20 years. The aim of this work was to find out whether adolescent girls have knowledge about pregnancy, childbirth and contraception. Six hypotheses were established for the research part. The first hypothesis was to find out whether adolescent girls aged 18-20 have more information about pregnancy than girls aged 16-17. This hypothesis was refuted. The second hypothesis was: Adolescent girls aged 18-20 have more information about childbirth than girls aged 16-17. The sec- ond hypothesis was also refuted. Third hypothesis: Adolescent girls aged 18-20 have more information about contraception than girls aged 16-17. This hypothesis was con- firmed. Fourth hypothesis: Teenage girls in secondary medical schools have more knowledge about pregnancy than teenage girls in grammar schools and high schools with- out a high school diploma. The fourth hypothesis was confirmed in the research. The fifth hypothesis was to find out whether adolescent girls in secondary medical schools have more knowledge about childbirth than adolescent girls in high schools and high schools without a high school diploma. This hypothesis was refuted. The last, sixth hypothesis was: Teenage girls in secondary medical schools have more knowledge about contracep- tion than teenage girls in grammar schools and high schools without a high school di- ploma. This hypothesis was refuted.eng
dc.date.accepted2021-09-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFilausová, Drahomíra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam