Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStasková, Věra
dc.contributor.authorKramářová, Iva
dc.date.accessioned2024-03-12T12:02:06Z
dc.date.available2024-03-12T12:02:06Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-08-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45380
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje úloze sestry v mobilizaci pacienta po operaci kýly. Součástí pooperační péče je časná mobilizace pacient z lůžka. Mobilizace je pohyb, tedy vstávání z lůžka, posazování do křesla a nácvik chůze. Včasné vstávání po operaci napomáhá ke zvýšení venózního průtoku, a to brání vzniku tromboembolické nemoci. Byly stanoveny tři cíle. Zjistit, jakým způsobem sestry mobilizují pacienty po operaci kýly. Zjistit, jak sestry postupují při mobilizaci pacientů po operaci kýly z hlediska edukace a zjistit, jak pacienti vnímají sestru při poskytování péče po operaci kýly. Pro tyto cíle jsou stanoveny čtyři výzkumné otázky. Práce obsahuje dva výzkumné vzorky. První výzkumný vzorek tvořilo 6 sester a druhý výzkumný vzorek 4 pacienti. Empirická část byla realizována pomocí kvalitativního výzkumu, metodou dotazování, technikou standardizovaného rozhovoru se sestrami a pacienty na chirurgickém lůžkovém oddělení. Rozhovory byly doslovně transkribovány, analyzovány a poté bylo provedeno kódování. Zvolena byla metoda "Tužka a papír". Výzkumné šetření probíhalo v březnu, dubnu a květnu roku 2021. Z výsledků rozhovorů se sestrami vyplynulo, že všechny dotazované sestry mobilizují pacienty po operaci kýly vstáváním z lůžka přes bok, ale už nedodržují všechny další kroky správně provedené mobilizace. Sestry edukují pacienty ústně, používají slovní edukaci těsně před prvním vstáváním z lůžka. Některé sestry ke slovní edukaci názorně předvedou pacientovi vstávání z lůžka. Dále bylo zjištěno, že je pacientům věnován dostatek času ze strany sester. Výsledky bakalářské práce mohou sloužit jako studijní materiál například pro studenty zdravotnických oborů nebo sestrám jako inspirace pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče o pacienta. Výsledky výzkumného šetření budou předány na pracoviště, kde bylo šetření prováděno. Na základě konkrétních zjištění mohou být stávající edukační postupy aktualizovány včetně prostředků pro zlepšení pooperační péče o pacienty po operaci kýly. Výsledky práce jsou rozčleněny do jednotlivých kategorií. U výzkumného šetření sester to jsou Mobilizace, Edukace a Prostředí. U výzkumného šetření pacientů jsou kategorie nazvané Komunikace, Mobilizace, Dohled sestry při prvním vstávání a Ošetřovatelská péče.cze
dc.format55 s.
dc.format55 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMobilizace; kýla; operace; edukace; sestra; péče; jizva; rána; komplikace; dréncze
dc.subjectMobilization; Hernia; Surgery; Education; Nurse; Care; Scar; Wound; Complication; Draineng
dc.titleÚloha sestry v mobilizaci pacienta po operaci kýlycze
dc.title.alternativeThe Nurse´s Role in Mobilizing Patients After Hernia Surgeryeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag66205
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the nurse´s role in mobilizing patients after hernia surgery. Post- surgery care partially consists of early mobilization of patients from their bed. Mobilization is movement, i.e. getting up from the bed, sitting up in a chair and walking practice. Early getting up after surgery helps increasing the venous circulation which prevents the development of a tromboembolic disease. Three objectives were set. Find out in what ways nurses mobilize their patients after hernia surgery. Find out what steps nurses follow when mobilizing patients after hernia surgery from the perspective of education and find out how patients perceive the nurse when taking care of them after hernia surgery. For the purpose of these objectives, four research questions were set. The thesis contains two research samples. The first research sample consisted of 6 nurses and the second research sample of 4 patients. The empirical part was implemented using qualitative research, interviewing method, the technique of standardized interview with nurses and patients on the surgical inpatient department. Interviews were transcribed word for word, analysed, and then coding was carried out. The method of ´pen and paper´ was chosen. The survey was run during March, April and May 2021. The results of interviews done with the nurses have proven that all of the interviewed nurses mobilize the patients after hernia surgery by getting up over their hip, however, they do not follow all other steps of correctly carried out mobilization. Nurses educate their patients orally, they use oral education right before the first getting up from bed. Some nurses, together with the oral education also clearly show their patients how to get up from bed. Further, it was found out that patients are being given sufficient amount of time by the nurses. The results of this bachelor thesis may serve as study material to students of medical subjects or nurses as inspiration for supplying high quality care of their patients. The survey results will be passed on to the workplace where the survey was carried out. Based on specific findings, the current educational methods may be updated including the means of improving after-surgery care for patients after hernia surgery. Thesis results are divided into individual categories. In Nurses´ survey, they are Mobilization, Education and Environment. In Patients´ survey, they are named as Communication, Mobilization, Nurse´s Surveillance when Getting Up from Bed and Nursing Care.eng
dc.date.accepted2021-09-01
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVlachová, Kristýna


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam