Potřeby organizací poskytujících sociální služby z pohledu manažerů
Abstrakt
Tato diplomová práce je součástí projektu s názvem Vybrané aspekty managementu sociální práce (registrační číslo GAJU 052/2019/S).
Cílem této práce je analýza potřeb organizací poskytujících sociální služby z pohledu manažerů neboli ředitelů těchto organizací. Výzkum probíhal ve třech vlnách sběru dat v období od 09/2020 až do 03/2021. První vlna sběru dat byla uskutečněna (po třech měsících) v 09/2020, která s odstupem času mapovala zpětně situaci začínající pandemie covidu - 19, probíhala v březnu 2020. Následující vlny sběru dat byly spuštěny v časovém intervalu po třech měsících čili v 12/2020 a v 03/2021.
Jedná se o kvalitativní data, která byla získána prostřednictvím realizovaných rozhovorů pomocí metody CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Vzhledem k probíhající pandemii covidu - 19 byly polostrukturované rozhovory transformovány do distanční formy. Data byla zpracována otevřeným, axiálním a selektivním kódováním, ze kterých byla následně vytvořena schémata. Poté byla tato schémata z jednotlivých vln sběru dat porovnána metodou kontrastování mezi jednotlivými vlnami. Výzkum nalézá odpovědi na modifikaci vnímaných potřeb organizací poskytujících sociální služby v jednotlivých vlnách sběru dat během pandemie covidu - 19.
Výsledky budou předloženy oběma krajům pro případnou konstrukci krajských krizových plánů v podobných situacích a taktéž organizacím, které se výzkumu účastnily. Konkrétní metody a postupy mohou být vodítkem pro tvorbu krizových plánů i v těchto dílčích organizacích.