Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMojžíšová, Adéla
dc.contributor.authorMartínková, Nikola
dc.date.accessioned2024-03-12T12:02:52Z
dc.date.available2024-03-12T12:02:52Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45418
dc.description.abstractJako cíl diplomové práce bylo stanoveno: "Identifikovat jaké limity vnímají supervizoři při skupinových supervizních setkáních sociálních pracovníků v sociálních službách." Hlavní výzkumná otázka zněla: "Jaké jsou limity supervize u sociálních pracovníků z pohledu supervizorů?" Byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro dosažení cíle byla hlavní výzkumná otázka rozčleněna do oblastí: identifikace (6 dílčích výzkumných otázek), formální náležitosti supervize (2 dílčí výzkumné otázky), supervize (4 dílčí výzkumné otázky) a přínosy limitů supervize (2 dílčí výzkumné otázky). Výzkumný soubor byl tvořen supervizory sdruženými pod Českým institutem pro supervizi (ČIS). S přihlédnutím ke stanovené strategie bylo uskutečněno 12 rozhovorů (metoda sněhové koule) z nichž již vyplynulo, že došlo k vysycení vzorku. Pro zapojení bylo požadováno, aby zapojené informantky a informanti poskytovali supervizní služby v oblasti sociální práce a měli alespoň rok praxe. Rozhovory byly zaznamenávány na diktafon, ze kterého došlo k doslovenému přepisu. Takto přepsané rozhovory jsem následně zakódovala (zpracována metodou trsů). V rámci první oblasti, tj. identifikace, byly identifikovány trsy: humanitní směr vzdělání, supervizní výcvik, psychoterapeutický výcvik a příprava na limity. V rámci druhé oblasti, tj. formální náležitosti supervize, lze specifikovat následující trsy: kontraktování, formální limity, obsahové limity, supervizor pod supervizí. V oblasti supervize, která byla označena jako třetí oblast, uvádím následující zjištěné trsy: sebereflexe, pojmenování limitů a etické aspekty. Poslední, čtvrtá oblast, tj. přínosy supervize, přinesla následující trsy: osobní rozvoj, rekontraktace, emoční inteligence. Výsledky práce mohou být využity v rámci přípravy supervizorů, popřípadě pro rozvoj již kvalifikovaných supervizorů v praxi.cze
dc.format67 s.
dc.format67 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSupervizecze
dc.subjectlimitycze
dc.subjectpřínosycze
dc.subjectsupervizořicze
dc.subjectpracovníci v sociálních službáchcze
dc.subjectSupervisioneng
dc.subjectlimitseng
dc.subjectbenefitseng
dc.subjectsupervisorseng
dc.subjectsocial workerseng
dc.titleLimity supervize u pracovníků v sociálních službáchcze
dc.title.alternativeLimits of supervision of social workerseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63912
dc.description.abstract-translatedThe aim of the diploma thesis was: "To identify what limits perceive supervisors at group supervision meetings of social workers in social services." The main research question was: "What are the limits of supervision of social workers from the perspective of supervisors?" A qualitative research strategy, a method of questioning and a semi-structured interview technique were chosen. To achieve the goal, the main research question was divided into areas: identification (6 partial research questions), formal requirements of supervision (2 partial research questions), supervision (4 partial research questions) and benefits of supervision limits (2 partial research questions). The research group consisted of supervisors associated under the Czech Institute for Supervision (ČIS). Taking into account the set strategy, 6 interviews (snowball method) were conducted, which already showed that the sample had been saturated. In order to be involved, the involved informants were required to provide supervisory services in the field of social work and to have at least one year of experience. The interviews were recorded on a dictaphone, from which a verbatim transcript was made. I subsequently coded the transcripts transcribed in this way (processed by the cluster method). Within the first area, i.e., identification, there were identified these clusters: the humanities direction of education, supervision training, psychotherapeutic training and preparation for limits. Within the second area, i.e., the formal requirements of supervision, the following clusters can be specified: contracting, formal limits, content limits, supervisor under supervision. In the area of supervision, which was identified as the third area, I present the following identified clusters: self-reflection, naming limits and ethical aspects. The last, fourth area, i.e., the benefits of supervision, brought the following clusters: personal development, re-contracting, emotional intelligence. The results of the thesis can be used in the training of supervisors, or for the development of already qualified supervisors in practice.eng
dc.date.accepted2021-09-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineManagement sociální práce v organizacíchcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programManagement sociální práce v organizacíchcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřízová, Bohdana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam