Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavránková, Renata
dc.contributor.authorDrahokoupilová, Michaela
dc.date.accessioned2024-03-12T12:02:58Z
dc.date.available2024-03-12T12:02:58Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45433
dc.description.abstractMimořádné události se v současné době stávají častou otázkou managmentu spojeného s ochranou obyvatelstva. Vědomosti žáků jsou pro záchranu života a zdraví člověka velmi důležité i přesto, že školská zařízení jsou místa, kde se žáci staví do pasivní role a budou zcela odkázáni na činnost pedagogů. V teoretické části diplomové práce byly shrnuty základní informace o ochraně obyvatelstva, integrovaném záchranném systému, vzdělávacím systému včetně historie vzdělávání Ochrany člověka za mimořádných událostí. Tato část také zahrnuje témata výuky z oblasti mimořádných událostí dle rámcového vzdělávacího programu, včetně popsaných podpůrných materiálů a pomůcek pro podporu výuky žáků základních škol. Cílem výzkumné část bylo zjistit připravenost žáků základních škol na vznik mimořádné události na území okresu Český Krumlov a zároveň vyhodnotit, zda dívky mají větší znalosti než chlapci. K naplnění cíle a potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy byl použit nestandardizovaný elektronický dotazník, který zjišťoval znalosti žáků devátých tříd vybraných základních škol. Kvantitativní výzkum byl následně vyhodnocen statistickými metodami. Pro potvrzení či vyvrácení hypotézy byl použit dvouvýběrový t-test. Stanovená hypotéza zněla následovně: "Dívky na vybraných základních školách na území okresu Český Krumlov budou mít statisticky významně vyšší znalosti (vědomosti) v oblasti ochrany obyvatelstva v případě vzniku mimořádných událostí než chlapci.". Na základě získaných výsledků byla hypotéza vyvrácena.cze
dc.format88 s. (131 340 znaků)
dc.format88 s. (131 340 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmimořádná událostcze
dc.subjectkrizová situacecze
dc.subjectochrana obyvatelstvacze
dc.subjectochrana člověka za mimořádných událostícze
dc.subjectintegrovaný záchranný systémcze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectvzdělávací programycze
dc.subjectemergency situationeng
dc.subjectcrisis situationeng
dc.subjectpopulation protectioneng
dc.subjecthuman protection in emergency situationseng
dc.subjectintegrated rescue systemeng
dc.subjectelementary schooleng
dc.subjecteducational progrmseng
dc.titlePřipravenost základních škol na území okresu Český Krumlov na vznik mimořádných událostícze
dc.title.alternativeEmergency preparedness of primary schools in Český Krumlov districteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag65219
dc.description.abstract-translatedAt present, emergency situations are becoming a frequent issue in management associated with population protection. Pupils' knowledge is often of great importance for saving lives and protecting people's health, even though educational facilities are places where pupils are put in a passive position and will be fully dependent on the activities of teachers. The theoretical part of the thesis summarizes basic information about population protection, integrated rescue system, and the education system including the history of Population protection in emergency situations. This part also includes the study topics in the field of emergency situations according to the curriculum framework, along with described supporting materials and teaching aids for learning enhancement in elementary school pupils. The research part aimed to ascertain the level of emergency preparedness in elementary school pupils in Český Krumlov district and at the same time to evaluate whether girls have greater knowledge than boys. To achieve this goal and confirm or disprove the formulated hypothesis a non-standardized electronic questionnaire was used which investigated the knowledge of ninth grade pupils of selected elementary schools. This quantitative research was then evaluated using statistical methods. To confirm or disprove the hypothesis a two-sample t-test was used. The formulated hypothesis read: "In the field of population protection in the event of an emergency situation, girls at selected elementary schools in Český Krumlov district will have statistically significantly greater knowledge than boys.". Based on the outcome of the research, the hypothesis was disproved.eng
dc.date.accepted2021-06-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFreitinger-Skalická, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam