Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavránková, Renata
dc.contributor.authorHájková, Lucie
dc.date.accessioned2024-03-12T12:02:59Z
dc.date.available2024-03-12T12:02:59Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-08-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45434
dc.description.abstractDiplomová práce je založena na posouzení připravenosti personálu ve vybraných mateřských školách v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín. V mateřských školách se sdružuje velký počet malých dětí, které jsou odkázány na pomoc dospělých lidí. V případě vzniku radiační havárie nebudou děti schopny se samy o sebe postarat a jednoznačně budou závislé na pomoci pedagogů. Proto připravenost personálu tohoto typu školského zařízení v zóně havarijního plánování by neměla být podceňována. Cílem této diplomové práce bylo provést analýzu znalostí personálu ve vybraných mateřských školách (Dříteň, Zliv, Albrechtice nad Vltavou, Neznašov) v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín. Pro tento účel byla stanovena hypotéza: "Znalosti personálu vybraných mateřských škol v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín budou vyšší než 60 %". K dosažení stanoveného cíle a k ověření hypotézy bylo uskutečněno dotazníkové šetření pomocí vypracovaného dotazníku. Dotazník obsahoval 19 otázek a celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 55 respondentů. Výsledky byly následně vyhodnoceny pomocí metod deskriptivní a matematické statistiky. Byla potvrzena hypotéza, že znalosti personálu vybraných mateřských škol jsou vyšší než 60 %. Aritmetický průměr znalostí personálu ve vybraných mateřských školách v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín činil 61,47 %. Současný stav znalostí personálu ve vybraných mateřských školách považuji za dostatečný, ale výsledky ukázaly nedostatečné znalosti v oblastech improvizované ochrany těla a jodové profylaxe.cze
dc.format85 s.
dc.format85 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMateřská školacze
dc.subjectzóna havarijního plánovánícze
dc.subjectJaderná elektrárna Temelíncze
dc.subjectochrana obyvatelstvacze
dc.subjectionizující zářenícze
dc.subjectradiační ochranacze
dc.subjecthavarijní připravenostcze
dc.subjectochranná opatřenícze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectKindergarteneng
dc.subjectemergency planning zoneeng
dc.subjectTemelín nuclear power planteng
dc.subjectpopulation protectioneng
dc.subjectionizing radiationeng
dc.subjectradiation protectioneng
dc.subjectemergency preparednesseng
dc.subjectprotective measureseng
dc.subjecteducation.eng
dc.titlePřipravenost vybraných mateřských škol v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelíncze
dc.title.alternativeThe readiness of chosen kindergartens in the emergency planning zone of the Temelín Nuclear Power Planteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag65221
dc.description.abstract-translatedThe thesis is based on the assessment of the readiness of staff in selected kindergartens in the emergency planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant. Kindergartens associate a large number of young children who are dependent on the help of adults. Even in the event of a radiation accident, children will not be able to take care of themselves and will clearly be dependent on the help of teachers. For this reason the readiness of staff of this type of school facility in the emergency planning zone should not be underestimated. The aim of the thesis was to analyze the knowledge of staff in selected kindergartens (Dříteň, Zliv, Albrechtice nad Vltavou, Neznašov) in the emergency planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant. For this purpose was established a hypothesis: "The knowledge of the staff of selected kindergartens in the emergency planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant will be higher than 60 %." To achieve the set goal and to verify the hypothesis a questionnaire survey was conducted using a developed questionnaire. The questionnaire contained 19 questions, and total 55 respondents took part in the questionnaire. Then were the results evaluated using methods of descriptive and mathematical statistics. The hypothesis was confirmed that the knowledge of the staff of selected kindergartens is higher than 60 %. The arithmetic average of staff knowledge in selected kindergartens in the emergency planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant was 61.47 %. I consider the current state of knowledge of staff in selected kindergartens to be sufficient, but the results showed insufficient knowledge in the areas of improvised body protection and iodine prophylaxis.eng
dc.date.accepted2021-09-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFreitinger-Skalická, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam