dc.contributor.advisor | Havránková, Renata | |
dc.contributor.author | Hájková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T12:02:59Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T12:02:59Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-08-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45434 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je založena na posouzení připravenosti personálu ve vybraných
mateřských školách v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín.
V mateřských školách se sdružuje velký počet malých dětí, které jsou odkázány na
pomoc dospělých lidí. V případě vzniku radiační havárie nebudou děti schopny se samy
o sebe postarat a jednoznačně budou závislé na pomoci pedagogů. Proto připravenost
personálu tohoto typu školského zařízení v zóně havarijního plánování by neměla být
podceňována.
Cílem této diplomové práce bylo provést analýzu znalostí personálu ve vybraných
mateřských školách (Dříteň, Zliv, Albrechtice nad Vltavou, Neznašov) v zóně
havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín. Pro tento účel byla stanovena
hypotéza: "Znalosti personálu vybraných mateřských škol v zóně havarijního plánování
Jaderné elektrárny Temelín budou vyšší než 60 %".
K dosažení stanoveného cíle a k ověření hypotézy bylo uskutečněno dotazníkové
šetření pomocí vypracovaného dotazníku. Dotazník obsahoval 19 otázek a celkem
se dotazníkového šetření zúčastnilo 55 respondentů. Výsledky byly následně
vyhodnoceny pomocí metod deskriptivní a matematické statistiky. Byla potvrzena
hypotéza, že znalosti personálu vybraných mateřských škol jsou vyšší než 60 %.
Aritmetický průměr znalostí personálu ve vybraných mateřských školách v zóně
havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín činil 61,47 %.
Současný stav znalostí personálu ve vybraných mateřských školách považuji
za dostatečný, ale výsledky ukázaly nedostatečné znalosti v oblastech improvizované
ochrany těla a jodové profylaxe. | cze |
dc.format | 85 s. | |
dc.format | 85 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Mateřská škola | cze |
dc.subject | zóna havarijního plánování | cze |
dc.subject | Jaderná elektrárna Temelín | cze |
dc.subject | ochrana
obyvatelstva | cze |
dc.subject | ionizující záření | cze |
dc.subject | radiační ochrana | cze |
dc.subject | havarijní připravenost | cze |
dc.subject | ochranná opatření | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | Kindergarten | eng |
dc.subject | emergency planning zone | eng |
dc.subject | Temelín nuclear power plant | eng |
dc.subject | population
protection | eng |
dc.subject | ionizing radiation | eng |
dc.subject | radiation protection | eng |
dc.subject | emergency preparedness | eng |
dc.subject | protective measures | eng |
dc.subject | education. | eng |
dc.title | Připravenost vybraných mateřských škol v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín | cze |
dc.title.alternative | The readiness of chosen kindergartens in the emergency planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 65221 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is based on the assessment of the readiness of staff in selected
kindergartens in the emergency planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant.
Kindergartens associate a large number of young children who are dependent on the
help of adults. Even in the event of a radiation accident, children will not be able to take
care of themselves and will clearly be dependent on the help of teachers. For this reason
the readiness of staff of this type of school facility in the emergency planning zone
should not be underestimated.
The aim of the thesis was to analyze the knowledge of staff in selected
kindergartens (Dříteň, Zliv, Albrechtice nad Vltavou, Neznašov) in the emergency
planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant. For this purpose was established
a hypothesis: "The knowledge of the staff of selected kindergartens in the emergency
planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant will be higher than 60 %."
To achieve the set goal and to verify the hypothesis a questionnaire survey was
conducted using a developed questionnaire. The questionnaire contained 19 questions,
and total 55 respondents took part in the questionnaire. Then were the results evaluated
using methods of descriptive and mathematical statistics. The hypothesis was confirmed
that the knowledge of the staff of selected kindergartens is higher than 60 %. The
arithmetic average of staff knowledge in selected kindergartens in the emergency
planning zone of the Temelín Nuclear Power Plant was 61.47 %.
I consider the current state of knowledge of staff in selected kindergartens to be
sufficient, but the results showed insufficient knowledge in the areas of improvised
body protection and iodine prophylaxis. | eng |
dc.date.accepted | 2021-09-13 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Civilní nouzová připravenost | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Ochrana obyvatelstva | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Freitinger-Skalická, Zuzana | |