Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavránková, Renata
dc.contributor.authorVacík, Slavomír Ladislav
dc.date.accessioned2024-03-12T12:03:10Z
dc.date.available2024-03-12T12:03:10Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45455
dc.description.abstractV diplomové práci bylo zpracováno téma analýzy krizové komunikace státní správy (státu) směrem k obyvatelstvu v době krizové situace, které se ukázalo z pohledu dnešní koronavirové krize jako velmi aktuální. Základ analýzy tvořilo dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 162 respondentů. Na otázky odpovídali především lidé ve věku od 21 do 65 let, převážně s vysokoškolským vzděláním, bydlící v obcích různých velikostí. V rámci dotazníku byla zjišťována spokojenost respondentů s komunikací státní správy směrem k veřejnosti z pohledu využívaných komunikačních kanálů, druhu poskytované informace o mimořádné události, její srozumitelnosti a důvěryhodnosti. Vyhodnocením výzkumu bylo zjištěno, že pro získání informací o mimořádných událostech byl respondenty nejvíce využíván internet, především pak zpravodajské portály, dále sociální sítě, a také tradiční televizní a rozhlasové vysílání. Většina respondentů uvedla, že dokáže důležité informace o krizové situaci rychle najít a jsou pro ně převážně srozumitelné. Také bylo zjištěno, že většina respondentů spíše dokázala rozeznat pravdivou zprávu od dezinformace a snažila se také důležité zprávy ověřovat z více zdrojů. K tomu také respondenti využívali především veřejnoprávní rozhlas, televizi a její zpravodajský internetový portál, protože byly považovány za nejdůvěryhodnější. Respondenti v dotazníku také uvedli, že nejvíce získávali informace od ministerstev a obcí. Z výzkumu vzešlo několik doporučení pro státní správu. Stát by měl zvážit vytvoření speciální mobilní platformy, která by informovala obyvatele o vzniklých mimořádných událostech a opatřeních pro jejich zvládnutí. Dále by měl zajistit rychlé, srozumitelné poskytování důležitých, jednotných informací za využití všech komunikačních nových i tradičních platforem.cze
dc.format95 s.
dc.format95 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkrizecze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectstatní správacze
dc.subjectmimořádná událostcze
dc.subjectkrizová situacecze
dc.subjectinternetcze
dc.subjectsociální sítěcze
dc.subjectcrisiseng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectstate administrationeng
dc.subjectextraordinary eventeng
dc.subjectcrisis situationeng
dc.subjectinterneteng
dc.subjectsocial networkseng
dc.titleAnalýza krizové komunikace státní správy (státu) směrem k obyvatelstvu v době krizové situacecze
dc.title.alternativeAnalysis of crisis communication of the state administration (state) towards the population in times of crisis situationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag65290
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the topic of analysis of crisis communication of the state administration (state) towards the population during the crisis situation, which proved to be relevant from today's coronavirus crisis point of view. The analysis was based on a questionnaire survey, which was attended by 162 respondents. The questions were answered mainly by people aged 21 to 65, mostly with a university degree, living in municipalities of various sizes. Within the questionnaire, the respondents' satisfaction with the communication of the state administration towards the public was ascertained regarding the communication channels used, the type of information provided about the emergency, its comprehensibility and credibility. The evaluation of the research revealed that the Internet was mostly used by respondents to obtain information about emergencies, especially news portals and social networks, as well as traditional television and radio broadcasting. Most respondents stated that they could quickly find important information about the crisis situation and that it was understandable to them. It was also found that most respondents were able to distinguish the true message from misinformation and also tried to verify important messages from multiple sources. To do so, they mainly used public radio, television and its news internet portal, because they were considered the most trustworthy. Respondents to the questionnaire also stated that they obtained the information mostly from ministries and municipalities. The research resulted in several recommendations for the state administration. The state should consider creating a special mobile platform that would inform residents about emergencies and measures to manage them. It should also ensure the rapid, comprehensible provision of important, consistent information using all new and traditional communication platforms.eng
dc.date.accepted2021-06-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKosáčková, Jitka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam