dc.contributor.advisor | Kuneš, Radim | |
dc.contributor.author | Jirka, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T12:12:15Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T12:12:15Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45530 | |
dc.description.abstract | Cílem uvedené bakalářské práce bylo stanovit výkonové parametry motoru u vybraných osobních automobilů před a po provedení softwarové úpravy motoru tzv. chiptuning. Pro pokus byly vybrány tři osobní automobily (Škoda Octavia, Kia Ceed GT-line a Škoda Superb), u kterých se výkonové parametry motoru stanovily pomocí dynamometrů. U Škody Octavie bylo změřeno 94 kW a 301 Nm. Od továrních hodnot se dosáhlo zvýšení výkonu o 45 % a točivého momentu o 43 %. Při měření Kia Ceed GT-line byl stanoven výkon na 135,3 kW a 261 Nm. Zde byl zaznamenán nárůst výkonu motoru o 31 % a točivého momentu o 8 %. V případě Škody Superb byl naměřen výkon 162,6 kW a 445,4 Nm. U tohoto vozidla došlo taktéž ke zvýšení výkonu o 15 % a točivého momentu o 11,5 %. Závěrem lze říct, že hodnoty výkonu a točivého momentu se po provedení chiptuningu zvýšily. | cze |
dc.format | 66 s | |
dc.format | 66 s | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | řídící jednotka motoru | cze |
dc.subject | palivová mapa | cze |
dc.subject | úprava výkonu motoru | cze |
dc.subject | engine control unit | eng |
dc.subject | fuel map | eng |
dc.subject | engine power adjustment | eng |
dc.title | Měření výkonu motoru vybraných osobních automobilů na válcové zkušebně | cze |
dc.title.alternative | Measurement of engine power of selected passenger cars in a cylinder test room | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 60665 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this bachelor thesis was to determine engine performance parameters for selected passenger cars before and after the implementation of the software modification of the engine called chiptuning. Three passenger cars were selected for the experiment (Škoda Octavia, Kia Ceed GT-line and Škoda Superb), for which engine performance parameters were determined using dynamometers. At Škoda Octavia 94 kW and 301 Nm were measured. From factory values, power and torque increased by 45% and 43% respectively. When measuring the Kia Ceed GT-line, the power was set at 135,3 kW and 261 Nm. There was an increase of 31% in engine power and 8% in torque. In the case of Škoda Superb, the power was measured at 162,6 kW and 445,4 Nm. This vehicle also had a 15% increase in power and 11,5% in torque. In conclusion, the power and torque values increased after the chiptuning. | eng |
dc.date.accepted | 2021-06-18 | |
dc.description.department | Fakulta zemědělská a technologická | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ZDTb-17 - specializace Dopravní a manipulační technika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Fakulta zemědělská a technologická | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Zemědělství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |