Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKuneš, Radim
dc.contributor.authorJirka, Jan
dc.date.accessioned2024-03-12T12:12:15Z
dc.date.available2024-03-12T12:12:15Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45530
dc.description.abstractCílem uvedené bakalářské práce bylo stanovit výkonové parametry motoru u vybraných osobních automobilů před a po provedení softwarové úpravy motoru tzv. chiptuning. Pro pokus byly vybrány tři osobní automobily (Škoda Octavia, Kia Ceed GT-line a Škoda Superb), u kterých se výkonové parametry motoru stanovily pomocí dynamometrů. U Škody Octavie bylo změřeno 94 kW a 301 Nm. Od továrních hodnot se dosáhlo zvýšení výkonu o 45 % a točivého momentu o 43 %. Při měření Kia Ceed GT-line byl stanoven výkon na 135,3 kW a 261 Nm. Zde byl zaznamenán nárůst výkonu motoru o 31 % a točivého momentu o 8 %. V případě Škody Superb byl naměřen výkon 162,6 kW a 445,4 Nm. U tohoto vozidla došlo taktéž ke zvýšení výkonu o 15 % a točivého momentu o 11,5 %. Závěrem lze říct, že hodnoty výkonu a točivého momentu se po provedení chiptuningu zvýšily.cze
dc.format66 s
dc.format66 s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectřídící jednotka motorucze
dc.subjectpalivová mapacze
dc.subjectúprava výkonu motorucze
dc.subjectengine control uniteng
dc.subjectfuel mapeng
dc.subjectengine power adjustmenteng
dc.titleMěření výkonu motoru vybraných osobních automobilů na válcové zkušebněcze
dc.title.alternativeMeasurement of engine power of selected passenger cars in a cylinder test roomeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag60665
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor thesis was to determine engine performance parameters for selected passenger cars before and after the implementation of the software modification of the engine called chiptuning. Three passenger cars were selected for the experiment (Škoda Octavia, Kia Ceed GT-line and Škoda Superb), for which engine performance parameters were determined using dynamometers. At Škoda Octavia 94 kW and 301 Nm were measured. From factory values, power and torque increased by 45% and 43% respectively. When measuring the Kia Ceed GT-line, the power was set at 135,3 kW and 261 Nm. There was an increase of 31% in engine power and 8% in torque. In the case of Škoda Superb, the power was measured at 162,6 kW and 445,4 Nm. This vehicle also had a 15% increase in power and 11,5% in torque. In conclusion, the power and torque values increased after the chiptuning.eng
dc.date.accepted2021-06-18
dc.description.departmentFakulta zemědělská a technologickácze
dc.thesis.degree-disciplineZDTb-17 - specializace Dopravní a manipulační technikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Fakulta zemědělská a technologickácze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programZemědělstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam