Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBajgarová, Zdeňka
dc.contributor.authorRusá, Zuzana
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:16Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:16Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45888
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá tématem sociálních kompetencí adolescentů. Cílem práce je zjistit souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi adolescentů. Teoretická část je rozdělena na čtyři části. Tyto kapitoly se zabývají popisem základních pojmů: období adolescence, výchova, výchovné styly, sociální kompetence a souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Výzkumný soubor se skládá ze 76 respondentů ze střední školy. Pro měření vybraných proměnných použit Dotazník způsobu výchovy v rodině (Čáp, Boschek) a Inventář sociálních kompetencí (ISK) (Kanning). Nakonec jsou získaná data statisticky zpracována a vyhodnocena. V praktické části se prokázala, že výchovné styly souvisí s některými sociálními kompetencemi. Nejvíce souvislostí se potvrdilo mezi výchovnými styly a reflexibilitou. Klíčová slova: sociální kompetence, výchovné styly, adolescencecze
dc.format53 s.
dc.format53 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsociální kompetencecze
dc.subjectvýchovné stylycze
dc.subjectadolescencecze
dc.subjectsocial competencieseng
dc.subjectparenting styleseng
dc.subjectadolescenceeng
dc.titleSouvislost výchovného stylu a sociálních kompetencí dospívajícíchcze
dc.title.alternativeThe relation between parenting style and social competencies of adolescentseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag62662
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the topic of social competities of adolescents. The aim of this study is finding out into a correlatoion between parenting styles and social competencies of adolescent. The theoretical part is devided into four chapters. These chapters describe the basic concepts: the period of adolescence, upbringing, parenting styles, social competencies and relations between parenting style and social competencies. The practical part is based on a questionnaire survey. The sample consists of 76 respondents from a secondary school. To measure selected variables, Parenting Styles Questionnaire (Čáp, Boschek) and Inventory of Social Competencies (ISK) (Kanning) were used. Finally, the collected data are statistically processed and evaluated. It has been proven in the practical part that parenting styles are related to some social competencies. Most correlations were validated between parenting styles and selfcontrol and between parenting styles and reflexibility.eng
dc.date.accepted2022-05-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKováčová, Klára


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam