dc.contributor.advisor | Bajgarová, Zdeňka | |
dc.contributor.author | Rusá, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:57:16Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:57:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45888 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociálních kompetencí adolescentů. Cílem
práce je zjistit souvislosti mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi adolescentů.
Teoretická část je rozdělena na čtyři části. Tyto kapitoly se zabývají popisem základních
pojmů: období adolescence, výchova, výchovné styly, sociální kompetence a souvislosti
mezi výchovnými styly a sociálními kompetencemi.
Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Výzkumný soubor se skládá ze 76
respondentů ze střední školy. Pro měření vybraných proměnných použit Dotazník způsobu
výchovy v rodině (Čáp, Boschek) a Inventář sociálních kompetencí (ISK) (Kanning).
Nakonec jsou získaná data statisticky zpracována a vyhodnocena.
V praktické části se prokázala, že výchovné styly souvisí s některými sociálními
kompetencemi. Nejvíce souvislostí se potvrdilo mezi výchovnými styly a reflexibilitou.
Klíčová slova: sociální kompetence, výchovné styly, adolescence | cze |
dc.format | 53 s. | |
dc.format | 53 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sociální kompetence | cze |
dc.subject | výchovné styly | cze |
dc.subject | adolescence | cze |
dc.subject | social competencies | eng |
dc.subject | parenting styles | eng |
dc.subject | adolescence | eng |
dc.title | Souvislost výchovného stylu a sociálních kompetencí dospívajících | cze |
dc.title.alternative | The relation between parenting style and social competencies of adolescents | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62662 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the topic of social competities of adolescents. The
aim of this study is finding out into a correlatoion between parenting styles and social
competencies of adolescent. The theoretical part is devided into four chapters. These
chapters describe the basic concepts: the period of adolescence, upbringing, parenting styles,
social competencies and relations between parenting style and social competencies.
The practical part is based on a questionnaire survey. The sample consists of
76 respondents from a secondary school. To measure selected variables, Parenting Styles
Questionnaire (Čáp, Boschek) and Inventory of Social Competencies (ISK) (Kanning) were
used. Finally, the collected data are statistically processed and evaluated.
It has been proven in the practical part that parenting styles are related to some
social competencies. Most correlations were validated between parenting styles and selfcontrol and between parenting styles and reflexibility. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kováčová, Klára | |