Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVácha, Zbyněk
dc.contributor.authorFical, Lukáš
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:20Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:20Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45900
dc.description.abstractTéma bakalářské práce bylo zvoleno s ohledem na fakt, že problematika zemědělské gramotnosti se v českém prostředí příliš nevyskytuje a tento pojem je v Česku poměrně nový, přestože některá témata blízká zemědělské gramotnosti jsou zakotvena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy (RVP ZV). Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň zemědělské gramotnosti u žáků na druhém stupni základních škol. Literární část se zabývá vydefinováním a objasněním pojmu zemědělská gramotnost (agricultural literacy), vývojem zemědělské gramotnosti, příčinami vzdalování se veřejnosti od oblasti zemědělství a také vztahem zemědělství k životnímu prostředí. V literárním přehledu je zmíněn také didaktický potenciál, který obsahově podporují pilíře zemědělské gramotnosti, což jsou výstupy dle cílové skupiny žáka. Zmíněna je zde role učitele v této problematice a také návaznost zemědělské gramotnosti na české prostředí dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). V předposlední části literárního přehledu jsou zmíněny možnosti praktické výuky zemědělské gramotnosti. V závěru se práce zabývá prostředím školních zahrad v korelaci se zemědělskou gramotností. V další části práce je věnována pozornost metodice a základním informacím o respondentech. Tato kapitola popisuje tvorbu dotazníku jako nástroje pro získávání dat a poté průběh samotného dotazníkového šetření. Výsledky výzkumného šetření poté deklarují úspěšnost řešení jednotlivých položek dotazníku a konkrétní odpovědi respondentů. Výsledky poukázaly na fakt, že zemědělská gramotnost je u každého respondenta individuální a ukazuje na značné výkyvy ve znalostech jednotlivých respondentů.cze
dc.format68 s. (83 341 znaků).
dc.format68 s. (83 341 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZemědělská gramotnostcze
dc.subjectvzdalování se od zemědělstvícze
dc.subjectsonda znalostícze
dc.subjectzákladní vzdělávánícze
dc.subjectdidaktický potenciálcze
dc.subjectpraktická výukacze
dc.subjectAgricultural literacyeng
dc.subjectmoving away from agricultureeng
dc.subjectknowledge probeeng
dc.subjectbasic educationeng
dc.subjectdidactic potentialeng
dc.subjectpractical teachingeng
dc.titleZemědělská gramotnost (agricultural literacy) - sonda znalostí u žáků základních školcze
dc.title.alternativeAgricultural literacy - a knowledge probe for lower-secondary studentseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag63244
dc.description.abstract-translatedThe topic of the bachelor's thesis was chosen in view of the fact that the issue of agricultural literacy does not occur much in the Czech environment and this concept is relatively new in the Czech Republic, although some topics close to agricultural literacy are embedded in the Framework Educational Programme for Primary Schools (RVP ZV). The aim of the bachelor thesis was to determine the level of agricultural literacy among pupils at the second level of primary schools. The literature part deals with the definition and clarification of the concept of agricultural literacy, the development of agricultural literacy, the reasons for the public's moving away from the field of agriculture and also the relationship between agriculture and the environment. The literature review also mentions the didactic potential supported by the content of the pillars of agricultural literacy, which are the outcomes according to the target group of learners. The role of the teacher in this issue is mentioned as well as the relation of agricultural literacy to the Czech environment according to the Framework Educational Programme for Primary Education (RVP ZV). In the penultimate part of the literature review, the possibilities of practical teaching of agricultural literacy are mentioned. Finally, the issue is discussed in the environment of school gardens in correlation with agricultural literacy. The next section of the paper focuses on the methodology and background information of the respondents. This chapter describes the design of the questionnaire as a data collection instrument and then the conduct of the survey itself. The results of the research investigation then declare the success rate of each item of the questionnaire and the specific answers of the respondents. The results highlighted the fact that agricultural literacy is individual for each respondent and indicated considerable variation in the knowledge of individual respondents.eng
dc.date.accepted2022-05-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZu-Přucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeChmelová, Štěpánka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam