• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Zemědělská gramotnost (agricultural literacy) - sonda znalostí u žáků základních škol

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.760Mb)
    Posudek vedoucího práce (147.9Kb)
    Posudek oponenta práce (136.1Kb)
    Průběh obhajoby práce (112.5Kb)
    Datum
    2022
    Autor
    Fical, Lukáš
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Téma bakalářské práce bylo zvoleno s ohledem na fakt, že problematika zemědělské gramotnosti se v českém prostředí příliš nevyskytuje a tento pojem je v Česku poměrně nový, přestože některá témata blízká zemědělské gramotnosti jsou zakotvena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy (RVP ZV). Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň zemědělské gramotnosti u žáků na druhém stupni základních škol. Literární část se zabývá vydefinováním a objasněním pojmu zemědělská gramotnost (agricultural literacy), vývojem zemědělské gramotnosti, příčinami vzdalování se veřejnosti od oblasti zemědělství a také vztahem zemědělství k životnímu prostředí. V literárním přehledu je zmíněn také didaktický potenciál, který obsahově podporují pilíře zemědělské gramotnosti, což jsou výstupy dle cílové skupiny žáka. Zmíněna je zde role učitele v této problematice a také návaznost zemědělské gramotnosti na české prostředí dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). V předposlední části literárního přehledu jsou zmíněny možnosti praktické výuky zemědělské gramotnosti. V závěru se práce zabývá prostředím školních zahrad v korelaci se zemědělskou gramotností. V další části práce je věnována pozornost metodice a základním informacím o respondentech. Tato kapitola popisuje tvorbu dotazníku jako nástroje pro získávání dat a poté průběh samotného dotazníkového šetření. Výsledky výzkumného šetření poté deklarují úspěšnost řešení jednotlivých položek dotazníku a konkrétní odpovědi respondentů. Výsledky poukázaly na fakt, že zemědělská gramotnost je u každého respondenta individuální a ukazuje na značné výkyvy ve znalostech jednotlivých respondentů.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45900
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV