dc.contributor.advisor | Waldaufová, Petra | |
dc.contributor.author | Salátová, Sabina | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:57:40Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:57:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45949 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na ilustrace v současné dětské knize a poukazuje na
možnosti jejího využití k rozvíjení tvořivosti a řečových dovedností u dětí předškolního
věku. Cílem je, aby činnosti za použití ilustrací podporovaly tvořivost a řečové
dovednosti u dětí v mateřské škole. Teoretické východisko se věnuje současnému pojetí
předškolního vzdělávání, rozvoji tvořivosti a řečových dovedností s ohledem na
požadavky RVP PV, charakteristice pojmů tvořivosti, řečových dovedností a ilustrace,
jejich podstaty, významu a využití v předškolním vzdělávání. Praktické východisko
zahrnuje dva vytvořené programy, přičemž každý je z odlišné dětské knihy. Vytvořené
činnosti vychází z ilustrovaných obrázků a dohromady vytváří ucelený program, který
dítěti přiblíží, o čem kniha pojednává a zároveň podpoří rozvoj tvořivosti a řečových
dovedností. Oba programy jsou ověřeny v praxi mateřské školy. Pro vyhodnocení
každého programu je využito rozhovorů s dětmi po vykonané činnosti a sebereflexe
učitele. V průběhu realizace činností je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy
výsledků činnosti. | cze |
dc.format | 67 s. (93 899 ) ,14 s. přílohy | |
dc.format | 67 s. (93 899 ) ,14 s. přílohy | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Tvořivost | cze |
dc.subject | ilustrace | cze |
dc.subject | řečové dovednosti | cze |
dc.subject | rámcový vzdělávací program | cze |
dc.subject | dítě předškolního
věku | cze |
dc.subject | Creativity | eng |
dc.subject | illustrattion | eng |
dc.subject | speech skills | eng |
dc.subject | Framework Educational Programme | eng |
dc.subject | preschool
children | eng |
dc.title | Ilustrace v současné dětské knize a možnosti jejího využití k rozvoji tvořivosti a řečových dovedností dětí v předškolním věku. | cze |
dc.title.alternative | Illustration in the current children's book and the possibilities of its use to develop the creativity and speech skills of preschool children. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 64776 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on illustration in contemporary children's books and the
their possibilities for developing creativity and speech skills in preschool children. The
aim of this thesis is that activities using selected illustrations support the development
of creativity and speech skills in preschool children. The theoretical part focuses on
contemporary conception of preschool education, development of creativity and speech
skills, characterisation of the term creativity, speech skills and illustration, their
keystone, meaning, and use in preschool education with regard to requirements set by
the Framework Educational Programme for Preschool Education. The practical part
includes two programs created using different children's books. The presented activities
derive from selected illustrations and together they form interlinked programs. The both
programs were proven in a kindergarten. Each program was evaluated using children's
opinions and self-reflection. During realisation, methods of observing, interviews, and
analysis of the results of the activities were used. | eng |
dc.date.accepted | 2022-04-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Janoušková, Monika | |