Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWaldaufová, Petra
dc.contributor.authorSalátová, Sabina
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:40Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:40Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45949
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na ilustrace v současné dětské knize a poukazuje na možnosti jejího využití k rozvíjení tvořivosti a řečových dovedností u dětí předškolního věku. Cílem je, aby činnosti za použití ilustrací podporovaly tvořivost a řečové dovednosti u dětí v mateřské škole. Teoretické východisko se věnuje současnému pojetí předškolního vzdělávání, rozvoji tvořivosti a řečových dovedností s ohledem na požadavky RVP PV, charakteristice pojmů tvořivosti, řečových dovedností a ilustrace, jejich podstaty, významu a využití v předškolním vzdělávání. Praktické východisko zahrnuje dva vytvořené programy, přičemž každý je z odlišné dětské knihy. Vytvořené činnosti vychází z ilustrovaných obrázků a dohromady vytváří ucelený program, který dítěti přiblíží, o čem kniha pojednává a zároveň podpoří rozvoj tvořivosti a řečových dovedností. Oba programy jsou ověřeny v praxi mateřské školy. Pro vyhodnocení každého programu je využito rozhovorů s dětmi po vykonané činnosti a sebereflexe učitele. V průběhu realizace činností je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy výsledků činnosti.cze
dc.format67 s. (93 899 ) ,14 s. přílohy
dc.format67 s. (93 899 ) ,14 s. přílohy
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectTvořivostcze
dc.subjectilustracecze
dc.subjectřečové dovednosticze
dc.subjectrámcový vzdělávací programcze
dc.subjectdítě předškolního věkucze
dc.subjectCreativityeng
dc.subjectillustrattioneng
dc.subjectspeech skillseng
dc.subjectFramework Educational Programmeeng
dc.subjectpreschool childreneng
dc.titleIlustrace v současné dětské knize a možnosti jejího využití k rozvoji tvořivosti a řečových dovedností dětí v předškolním věku.cze
dc.title.alternativeIllustration in the current children's book and the possibilities of its use to develop the creativity and speech skills of preschool children.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64776
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focused on illustration in contemporary children's books and the their possibilities for developing creativity and speech skills in preschool children. The aim of this thesis is that activities using selected illustrations support the development of creativity and speech skills in preschool children. The theoretical part focuses on contemporary conception of preschool education, development of creativity and speech skills, characterisation of the term creativity, speech skills and illustration, their keystone, meaning, and use in preschool education with regard to requirements set by the Framework Educational Programme for Preschool Education. The practical part includes two programs created using different children's books. The presented activities derive from selected illustrations and together they form interlinked programs. The both programs were proven in a kindergarten. Each program was evaluated using children's opinions and self-reflection. During realisation, methods of observing, interviews, and analysis of the results of the activities were used.eng
dc.date.accepted2022-04-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJanoušková, Monika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam