Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLietavcová, Martina
dc.contributor.authorMičková, Markéta
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:46Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:46Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45960
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Hlavní cíl bakalářské práce zahrnuje trénink a nácvik hrubé motoriky, oromotoriky a grafomotoriky u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve věku od pěti do šesti let, které navštěvují logopedickou třídu zřízenou při běžné mateřské škole. Dalším cílem se stalo vypracování metodologického programu. Mezi dílčí cíle patřilo pozorovat a natáčet vybraný výzkumný vzorek při činnostech rozvíjející motoriku. V teoretické části je zpracováno téma narušená komunikační schopnost u dítěte předškolního věku, možnosti požádání o odklad povinné školní docházky a také vybrané kognitivní funkce ovlivňující motorické činnosti. Hlavní část teoretické práce tvoří kapitola motorika, pod kterou se řadí motorické dovednosti, hrubá motorika a koordinace pohybu, grafomotorika, oromotorika a také jemná motorika. Obsah další části tvoří lateralita a logopedická péče v České republice. V praktické části byla aplikována metoda pozorování a to především díky video záznamu a také metoda individuálního přístupu a rozhovoru. Metodický program pro rozvoj motoriky obsahuje metodické postupy cviků, prvky z oblasti oromotoriky a grafomotorické listy. Všechny tyto materiály byly aplikovány po dobu jednoho měsíce a vyhodnoceny dle vybraných či zvolených hodnotících škál. Výsledky jsou zdařilé, jelikož se všechny děti z vybraného výzkumného vzorku zlepšovaly ve všech stimulovaných oblastech.cze
dc.format56 s.
dc.format56 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcze
dc.subjectmotorikacze
dc.subjecthrubá motorikacze
dc.subjectgrafomotorikacze
dc.subjectoromotorikacze
dc.subjectdítě předškolního věkucze
dc.subjectlateralitacze
dc.subjectlogopedická péčecze
dc.subjectimpaired communication abilityeng
dc.subjectmotor skillseng
dc.subjectgross motor skillseng
dc.subjectgraphomotor skillseng
dc.subjectoromotor skillseng
dc.subjectpreschool childeng
dc.subjectlateralityeng
dc.subjectspeech therapyeng
dc.titleMotorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopnostícze
dc.title.alternativeMotor skills and graphomotor skills in a preschool child with impaired communication abilityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64899
dc.description.abstract-translatedThe topic of the bachelor's thesis is motor skills and graphomotor skills in a preschool child with impaired communication ability. The aim of the bachelor's thesis is the training and practice of gross motor skills, oromotor skills and graphomotor skills in preschool children with impaired communication skills aged five to six years who attend a speech therapy class established at a regular kindergarten. Another goal was to develop a methodological program. One of the partial goals was to observe and shoot a selected research sample during activities developing motor skills. The theoretical part deals with the topic of impaired communication skills in preschool children, the possibility of requesting a postponement of compulsory school attendance and also selected cognitive functions affecting motor activities. The main part of the theoretical work consists of the chapter on motor skills, which includes motor skills, gross motor skills and coordination of movement, graphomotor skills, oromotor skills and also fine motor skills. The content of the next part consists of laterality and speech therapy in the Czech Republic. In the practical part, the method of observation was applied, mainly due to video recording and also the method of individual approach and interview. The methodical program for the development of motor skills contains methodical procedures of exercises, elements from the field of oromotor skills and graphomotor sheets. All these materials were applied for one month and evaluated according to selected or elected evaluation scales. The results are successful, as all children from the selected research sample improved in all stimulated areas.eng
dc.date.accepted2022-05-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtefánková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam