• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností

    No Thumbnail [100%x80]
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (3.888Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.836Mb)
    Posudek oponenta práce (1.987Mb)
    Průběh obhajoby práce (182.6Kb)
    Datum
    2022
    Autor
    Mičková, Markéta
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tématem bakalářské práce je motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Hlavní cíl bakalářské práce zahrnuje trénink a nácvik hrubé motoriky, oromotoriky a grafomotoriky u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve věku od pěti do šesti let, které navštěvují logopedickou třídu zřízenou při běžné mateřské škole. Dalším cílem se stalo vypracování metodologického programu. Mezi dílčí cíle patřilo pozorovat a natáčet vybraný výzkumný vzorek při činnostech rozvíjející motoriku. V teoretické části je zpracováno téma narušená komunikační schopnost u dítěte předškolního věku, možnosti požádání o odklad povinné školní docházky a také vybrané kognitivní funkce ovlivňující motorické činnosti. Hlavní část teoretické práce tvoří kapitola motorika, pod kterou se řadí motorické dovednosti, hrubá motorika a koordinace pohybu, grafomotorika, oromotorika a také jemná motorika. Obsah další části tvoří lateralita a logopedická péče v České republice. V praktické části byla aplikována metoda pozorování a to především díky video záznamu a také metoda individuálního přístupu a rozhovoru. Metodický program pro rozvoj motoriky obsahuje metodické postupy cviků, prvky z oblasti oromotoriky a grafomotorické listy. Všechny tyto materiály byly aplikovány po dobu jednoho měsíce a vyhodnoceny dle vybraných či zvolených hodnotících škál. Výsledky jsou zdařilé, jelikož se všechny děti z vybraného výzkumného vzorku zlepšovaly ve všech stimulovaných oblastech.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45960
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    NoThumbnail