Adaptace dvouletých dětí v homogenních a heterogenních třídách
Abstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na specifika adaptace dvouletých dětí ve věkově homogenních a heterogenních třídách ve státních mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak probíhá adaptace dvouletých dětí v homogenních
a heterogenních třídách.
Teoretická část se zabývá dovednostmi dvouletého dítěte opírající se o vývojovou psychologii. Podrobněji se zaměřuje na socializaci dítěte s rodinou a vrstevníky. Dále se detailněji zabývá dvouletým dítětem v předškolním vzdělávání, jeho adaptací ve věkově homogenní a heterogenní skupině s identifikací určitých výhod a rizik v obou typech třídy.
Obsahem praktické části je zhodnocení adaptace dvouletých dětí v homogenní
a heterogenní skupině, které je zjišťováno pomocí kvalitativního výzkumu. Rozhovor poukazuje na zkušenosti učitelek s adaptací dvouletých dětí ve věkově smíšených
i stejnorodých třídách. Výsledkem práce je porovnání názorů učitelek na adaptaci v jednotlivých věkových skupinách.