Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKadlecová, Veronika
dc.contributor.authorBláhová, Michaela
dc.date.accessioned2025-03-06T07:57:50Z
dc.date.available2025-03-06T07:57:50Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/45966
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na specifika adaptace dvouletých dětí ve věkově homogenních a heterogenních třídách ve státních mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak probíhá adaptace dvouletých dětí v homogenních a heterogenních třídách. Teoretická část se zabývá dovednostmi dvouletého dítěte opírající se o vývojovou psychologii. Podrobněji se zaměřuje na socializaci dítěte s rodinou a vrstevníky. Dále se detailněji zabývá dvouletým dítětem v předškolním vzdělávání, jeho adaptací ve věkově homogenní a heterogenní skupině s identifikací určitých výhod a rizik v obou typech třídy. Obsahem praktické části je zhodnocení adaptace dvouletých dětí v homogenní a heterogenní skupině, které je zjišťováno pomocí kvalitativního výzkumu. Rozhovor poukazuje na zkušenosti učitelek s adaptací dvouletých dětí ve věkově smíšených i stejnorodých třídách. Výsledkem práce je porovnání názorů učitelek na adaptaci v jednotlivých věkových skupinách.cze
dc.format65 s. (170 992); 27 s. příloh
dc.format65 s. (170 992); 27 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdvouleté dítě; předškolní vzdělávání; adaptace; homogenní třída; heterogenní třídacze
dc.subjecttwo-year-old child; early childhood education; adaptation; homogenous class; heterogenous classeng
dc.titleAdaptace dvouletých dětí v homogenních a heterogenních třídáchcze
dc.title.alternativeAdaptation of two year old children in homogeneous and heterogeneous classeseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64976
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is focused on the specifics of adaptation of two-year-old children in age homogeneous and heterogeneous classes in state kindergartens. The aim of the bachelor's thesis was to find out how the adaptation of two-year-old children takes place in homogeneous and heterogeneous classrooms. The theoretical part dealt with the skills of the two-year-old child based on developmental psychology. It focused in detail on the child's socialization with family and peers. It also looked in more detail at the two-year-old child in preschool, his adaptation in age homogeneous and heterogeneous groups, identifying some benefits and risks in both types of classroom. The content of the practical part is an evaluation of the adaptation of two-year-old children in the homogeneous and heterogeneous group, which was collected through qualitative research. The interview highlighted the teachers' experiences of two-year-olds' adaptation in both age-mixed and homogeneous classrooms. As a result, the study compared the teachers views on adaptation in different age groups.eng
dc.date.accepted2022-04-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVáchová, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam