Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKubeš, Jan
dc.contributor.authorDobiášová, Lucie
dc.date.accessioned2025-03-06T07:58:35Z
dc.date.available2025-03-06T07:58:35Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46029
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá stabilizací venkovských základních škol s malým počtem žáků v okrese Benešov. Na základě dotazování ředitelů základních škol a starostů obcí s těmito školami byly identifikovány problémy spojené s fungováním málotřídních a úplných venkovských základních škol s malým počtem žáků. Dotazování mělo charakter strukturovaných řízených rozhovorů, pomocí kterých byly analyzovány vztahy mezi základní školou a managementem obce, mezi základní školou a komunitou obyvatel obce, zkoumaly se také charakteristiky žáků a učitelů základní školy. Řešené základní školy (celkem 9 škol) byly seskupeny do několika typů podle úplnosti a počtu žáků. Ve zkoumaných venkovských základních školách Benešovska je většinou malý podíl žáků ze sociálně slabého prostředí, se vzdělávacími obtížemi a s výchovnými obtížemi. Financování provozu venkovských základních škol ze strany příslušných obcí je velmi rozdílné. Některé obce na své základní škole šetří, další ji finančně podporují nad běžný rámec. Většina základních škol a vedení příslušných obcí spolupracuje při pořádání akcí pro děti a pro další obyvatele obce. Obě instituce si vzájemně pomáhají. Základní školy ve venkovských obcích jsou velmi důležité z hlediska kulturního dění v obcích. Na tomto dění se podílejí jak žáci, tak učitelé základní školy. Kvalifikace učitelů venkovských základních škol je o něco nižší, než v případě městských základních škol. Odpovědi starostů byly většinou v souladu s odpověďmi ředitelů. Součástí práce je i rozbor příslušné české a cizojazyčné literatury, včetně kvalifikačních prací a některé navrhnuté nástroje a opatření k záchraně a stabilizaci venkovských základních škol s malým počtem žáků.cze
dc.format63 s.
dc.format63 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZákladní školycze
dc.subjectvenkovské školycze
dc.subjectmalé školycze
dc.subjectobecní školycze
dc.subjectpodpora školcze
dc.subjectperiferní venkovcze
dc.subjectstřední Čechycze
dc.subjectPrimary schoolseng
dc.subjectrural schoolseng
dc.subjectsmall schoolseng
dc.subjectmunicipal schoolseng
dc.subjectschool supporteng
dc.subjectrural peripheryeng
dc.subjectcentral Bohemiaeng
dc.titleStabilizace venkovských základních škol s malým počtem žáků v okrese Benešovcze
dc.title.alternativeStabilization of rural primary schools with small number of pupils in the Benešov regioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag66895
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the stabilization of rural primary schools with a small number of pupils in the Benešov district. Based on interviews with primary school principals and mayors of municipalities with such schools, problems associated with the functioning of small and complete rural primary schools with a small number of pupils were identified. The interviews were structured guided interviews, which were used to analyse the relationships between the primary school and the village management, between the primary school and the community of the village residents, and to examine the characteristics of the pupils and teachers of the primary school. The primary schools under study (9 schools in total) were grouped into several types according to completeness and number of pupils. The rural primary schools surveyed in the Benešov region tend to have a small proportion of pupils from socially disadvantaged backgrounds and with educational difficulties. Funding for the operation of rural primary schools by the municipalities concerned varies widely. Some municipalities save on their primary school, others support it financially beyond the normal level. Most primary schools and the management of the municipalities concerned cooperate in organising events for children and other inhabitants of the municipality. Both institutions help each other. Primary schools in rural villages are very important in terms of cultural events in the villages. Both pupils and teachers of the primary school are involved in these events. The qualification of teachers in rural primary schools is slightly lower than in urban primary schools. The answers of mayors were mostly in line with those of principals. The thesis also includes an analysis of relevant Czech and foreign literature, including qualification papers, and some proposed tools and measures to save and stabilize rural primary schools with a small number of pupils.eng
dc.date.accepted2022-05-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNováček, Aleš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam