dc.contributor.advisor | Pospíšil, Aleš | |
dc.contributor.author | Ženožičková Libánská, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:04Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2021-12-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46041 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce předkládá teoretický i prakticky zaměřený materiál určený primárně pedagogům prvního stupně základní školy. V teoretické části jsou vymezeny a v souvislostech vykresleny klíčová témata, která představují základnu, na níž je vystavěna výtvarná řada. Její příprava a realizace je pak zakotvena v navazující projektové části. Prvá kapitola vymezuje pojem výtvarný deník a následně optikou výtvarné kultury představuje vybraný soubor konkrétních variant tohoto fenoménu. Další dvě kapitoly se vztahují k problematice poruch autistického spektra. Poslední teoretická pasáž práce pojednává o možnostech využití deníku ve výtvarných činnostech žáků s autismem. Textovou rovinu práce doplňují bohaté obrazové přílohy a k dispozici jsou zde čtenáři též strukturované přípravy jednotlivých lekcí prezentované výtvarné řady. | cze |
dc.format | 165 s. | |
dc.format | 165 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | deník | cze |
dc.subject | výtvarný deník | cze |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cze |
dc.subject | výtvarná řada | cze |
dc.subject | Diary | eng |
dc.subject | Art Diary | eng |
dc.subject | Autism Spectrum Disorders | eng |
dc.subject | Series of Art Lessons | eng |
dc.title | Výtvarný deník.
Projekt pro žáky s poruchou autistického spektra | cze |
dc.title.alternative | Art Diary.
Project for pupils with austism spectrum disorder | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52751 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis presents theoretical and practically focused material intended primarily for primary school teachers. The theoretical part defines and throughly describes the critical topics that represent the basis of created the series of art lessons. Its preparation and implementation are then embodied in the follow-up project part. The first chapter defines the term art diary, and afterwards, it presents a selected set of specific variants of this phenomenon from the perspective of art culture. The following two chapters are related to the issue of autism spectrum disorders. The last theoretical passage of the thesis deals with the possibilities of using the diary in the artistic activities of pupils with autism. Rich pictorial appendices complement the textual level of the work, and for readers, there are also available the structured individual lesson plans from the presented series of art lessons. | eng |
dc.date.accepted | 2022-02-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Řepa, Karel | |