dc.contributor.advisor | Bajgarová, Zdeňka | |
dc.contributor.author | Příhodová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:04Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:04Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46043 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje mapování povědomí pedagogů o problematice vrstevnického odmítání. Teoretická část shrnuje poznatky v oblastech: mladší školní věk, vztahy s vrstevníky, začleňování outsiderů a role učitele ve školním kolektivu. Praktická část se zabývá retrospektivním zkoumáním prožité zkušenosti vyčleňování formou polostrukturovaného interview. Získaná data byla vyhodnocena metodou Interpretační fenomenologické analýzy. V rámci praktické části jsme si vymezili pět výzkumných otázek. Jaká je zkušenost učitelů s vyčleňováním? Jak učitelé prožívají zkušenost s vyčleňováním? Co vnímají učitelé jako důležité při prevenci vyčleňování ve třídě? Co vnímají učitelé jako důležité při setkání s vyčleňováním ve třídě? Vidí učitelé nějaké rozdíly v práci s třídním klimatem v první a druhé třídě? Výsledky výzkumu naznačují, že všichni respondenti se během svého života s vyčleňováním setkali. Prevenci vnímají respondenti jako podstatnou součást procesu vzdělávání a výchovy. Shodují se, že při vyčleňování musí učitel reagovat bezprostředně po vzniku těchto projevů. | cze |
dc.format | 111 s. (219 662 znaků). | |
dc.format | 111 s. (219 662 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | vyčleňování | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | začleňování do kolektivu | cze |
dc.subject | younger school age | eng |
dc.subject | exclusions | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | inclusion of outsiders | eng |
dc.title | Strategie učitelů prvních a druhých tříd pro začleňování outsiderů do kolektivu | cze |
dc.title.alternative | First and second grades teachers' strategie for integrating outsiders into collective | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 55949 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis is dedicated to surveying teacher´s knowledge of peer rejection. The theoretical part summarizes the findings in fields younger school age, peer relationships, the inclusion of outsiders, and the teacher's role in the class group. The practical part deals with retrospective research of the experiences of exclusion in the form of a semi-structured interview. Gathered data were evaluated by the method of Interpretive Phenomenological Analysis. Within the framework of the practical part, we defined five research questions. What is the experience of teachers with exclusion? How do teachers experience exclusion? What do teachers consider as crucial in preventing classroom exclusion? What do teachers consider as important when encountering classroom exclusion? Do teachers perceive any differences in working with the classroom climate in first and second grade? The results of the research imply that all respondents have experienced exclusion during their lifetime. Prevention is perceived by respondents as an essential part of the educational process. Respondents agree that when exclusion happens, the teacher must respond immediately after these manifestations occur. | eng |
dc.date.accepted | 2022-01-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Štefánková, Zuzana | |