Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBajgarová, Zdeňka
dc.contributor.authorPříhodová, Kristýna
dc.date.accessioned2025-03-06T07:59:04Z
dc.date.available2025-03-06T07:59:04Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-01-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46043
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje mapování povědomí pedagogů o problematice vrstevnického odmítání. Teoretická část shrnuje poznatky v oblastech: mladší školní věk, vztahy s vrstevníky, začleňování outsiderů a role učitele ve školním kolektivu. Praktická část se zabývá retrospektivním zkoumáním prožité zkušenosti vyčleňování formou polostrukturovaného interview. Získaná data byla vyhodnocena metodou Interpretační fenomenologické analýzy. V rámci praktické části jsme si vymezili pět výzkumných otázek. Jaká je zkušenost učitelů s vyčleňováním? Jak učitelé prožívají zkušenost s vyčleňováním? Co vnímají učitelé jako důležité při prevenci vyčleňování ve třídě? Co vnímají učitelé jako důležité při setkání s vyčleňováním ve třídě? Vidí učitelé nějaké rozdíly v práci s třídním klimatem v první a druhé třídě? Výsledky výzkumu naznačují, že všichni respondenti se během svého života s vyčleňováním setkali. Prevenci vnímají respondenti jako podstatnou součást procesu vzdělávání a výchovy. Shodují se, že při vyčleňování musí učitel reagovat bezprostředně po vzniku těchto projevů.cze
dc.format111 s. (219 662 znaků).
dc.format111 s. (219 662 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectvyčleňovánícze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectzačleňování do kolektivucze
dc.subjectyounger school ageeng
dc.subjectexclusionseng
dc.subjectteachereng
dc.subjectinclusion of outsiderseng
dc.titleStrategie učitelů prvních a druhých tříd pro začleňování outsiderů do kolektivucze
dc.title.alternativeFirst and second grades teachers' strategie for integrating outsiders into collectiveeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag55949
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is dedicated to surveying teacher´s knowledge of peer rejection. The theoretical part summarizes the findings in fields younger school age, peer relationships, the inclusion of outsiders, and the teacher's role in the class group. The practical part deals with retrospective research of the experiences of exclusion in the form of a semi-structured interview. Gathered data were evaluated by the method of Interpretive Phenomenological Analysis. Within the framework of the practical part, we defined five research questions. What is the experience of teachers with exclusion? How do teachers experience exclusion? What do teachers consider as crucial in preventing classroom exclusion? What do teachers consider as important when encountering classroom exclusion? Do teachers perceive any differences in working with the classroom climate in first and second grade? The results of the research imply that all respondents have experienced exclusion during their lifetime. Prevention is perceived by respondents as an essential part of the educational process. Respondents agree that when exclusion happens, the teacher must respond immediately after these manifestations occur.eng
dc.date.accepted2022-01-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtefánková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam