Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNohavová, Alena
dc.contributor.authorLencová, Petra
dc.date.accessioned2025-03-06T07:59:07Z
dc.date.available2025-03-06T07:59:07Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46052
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá morálním distresem učitelů psychologie na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, a to praktickou a teoretickou část. Teoretická část je věnována definici pojmů etika, morálka, stres, morální distres. Dále též samotnému učitelství psychologie v České republice, učiteli psychologie a stručné rešerši výzkumů morálního distresu u učitelů. V praktické části jsou prezentovány ukázky z hloubkových rozhovorů s deseti učiteli psychologie, přičemž osm z deseti vyučujících popsalo celkem šestnáct morálně stresových situací ze své učitelské praxe. Cílem diplomové práce bylo pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, které situace u učitelů psychologie na středních školách vyvolávají morální distres a jak učitelé tyto situace řeší a prožívají. Výzkum ukázal, že učitelé psychologie se setkali s morálně stresovými situacemi, jejichž zdroji byly následující stresory: vedení školy (3), kolegové (2), žáci (6), rodiče žáků (1), výuka (4). Zrozhovorů nevyplynulo, že by morální distres učitelů souvisel primárně s učitelstvím psychologie.cze
dc.format87 s.
dc.format87 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMorální distrescze
dc.subjectmorální dilemacze
dc.subjectstrescze
dc.subjectetikacze
dc.subjectmorálkacze
dc.subjectučitelství psychologiecze
dc.subjectdilema profesní identitycze
dc.subjectMoral Distresseng
dc.subjectMoral Dilemmaeng
dc.subjectStresseng
dc.subjectEthicseng
dc.subjectMoralityeng
dc.subjectPsychology Teachingeng
dc.subjectDilemma of Professional Identityeng
dc.titleMorální distres učitelů psychologie na středních školáchcze
dc.title.alternativeMoral distress of psychology teachers in secondary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59523
dc.description.abstract-translatedThe Master's thesis focuses on moral distress of psychology teachers in secondary school The entire work is divided into two main parts a theoretical one and a practical one. The theoretical part displays and explains the fundamental meaning behind definitions such as an ethics, a morality, a stress and a moral distress. Moreover, the following represents the background of the psychology teaching in the Czech Republic and brief research that shows the moral distress on the psychology of teachers. On the other hand, the practical part shows the examples within the taken surveys of 10 psychology teachers. Where 8 out of 10 teachers have described 16 situations overall, from their practical experience which has led to various morally stressful situation. The main objective of this report is to find out what kind of situations are caused by the moral distress to the high school teachers. As well as how the school professionals face and solve those already mentioned situations. The answers to those facts will be provided by the applied quantitative research. Based on the results, the research has shown that the psychology teachers and the high school professionals has faced various morally stressful situations, where the root causes were primarily such as it follows: a school board, colleagues, students, parents of students, lectures. However, from the standpoint of the given surveys has not come out that the moral distress of the teachers would be primarily caused by the psychology teaching.eng
dc.date.accepted2022-05-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePSYCHn-VKZncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKrninský, Luboš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam