dc.contributor.advisor | Krninský, Luboš | |
dc.contributor.author | Petříková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:09Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46057 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje využití tandemové výuky na druhém stupni základní školy,
a to konkrétně jejím výhodám, úskalím a možnostem, jak tuto výuku v hodinách uplatnit. V teoretické části je zpracován pomocí odborné literatury přehled informací nejen o tandemové výuce, ale i o ostatních organizačních formách výuky. Zabývá se také podrobněji postavením učitele v tandemu, neboť ten je neodmyslitelnou složkou vedoucí k úspěšnému zvládnutí tandemové výuky. Praktická část je vypracována na základě kvalitativního výzkumu, který je postaven na hloubkovém rozhovoru s učiteli majícími s tandemovou výukou praktické zkušenosti. Dále pak také na skupinovém rozhovoru vedeném s žáky, kteří mají téže zkušenosti, avšak z opačného úhlu pohledu. Následně je výzkum rozšířen o autorčino vlastní pozorování. Výsledky práce ukazují, jak není český systém na tuto formu výuky přizpůsoben a popisuje kroky, které by mohly vést k vytvoření dostatečných podmínek na její úspěšnou realizaci. | cze |
dc.format | 79 s. | |
dc.format | 79 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | tandemová výuka | cze |
dc.subject | frontální výuka | cze |
dc.subject | organizační formy výuky | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | co-teaching | eng |
dc.subject | frontal teaching | eng |
dc.subject | organizational forms of teaching | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.title | Využití tandemové výuky na druhém stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Use of co-teaching at lower secondary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 59854 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with co-teaching at the second stage of primary school, specifically with its advantages, pitfalls and possibilities, and it shows how to apply this type of teaching in class. The theoretical part is not only about co-teaching, but also about other organizational forms of teaching and it is elaborated with the help of professional literature. It also deals with the position of the teacher in tandem, as it is an integral component leading to successful mastery of co-teaching. The practical part is based on qualitative research, which is based on an in-depth interview with teachers with practical experience of co-teaching. Furthermore, it was based on a group interview with students who also have this experience, but from the opposite perspective. Subsequently, the research is extended by the author's own observations. The results of the work show how the Czech system is not adapted to this form of teaching yet and the thesis describes the steps that could lead to achieving sufficient conditions for its successful implementation. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-16 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NJn-Zn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Žlábková, Iva | |