Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVácha, Zbyněk
dc.contributor.authorKosová, Kamila
dc.date.accessioned2025-03-06T07:59:09Z
dc.date.available2025-03-06T07:59:09Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2021-12-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46058
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo vypracovat vzdělávací nabídku využitelnou při výuce ve venkovním prostředí na 2. stupni základních škol. V sérii komplexních úloh jsou uplatňovány principy interdisciplinárního přesahu mezi přírodopisem a matematikou. Teoretická část sumarizuje problematiku RVP, ukotvení přírodopisu a matematiky v RVP ZV, mezipředmětových vztahů a využití školních zahrad. Hlavním přínosem práce je vypracování konkrétního výukového programu pro hodiny matematiky a přírodopisu. Skládá se z osmi aktivit aplikovaných při výuce na školní zahradě. Většina aktivit je však proveditelná i v prostředí parků nebo učebny. Jednotlivé aktivity obsahují metodický list pro učitele a pracovní list pro žáky. Pracovní listy byly v důsledky pandemie Covid-19 zhodnoceny patnácti učiteli z praxe při strukturovaném rozhovoru a na podkladě jejich připomínek upraveny do finální verze. Odpovědi respondentů strukturovaného rozhovoru jsou součástí kapitoly Diskuze.cze
dc.format94
dc.format94
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectpřírodopiscze
dc.subjectmatematikacze
dc.subjectmezipředmětové vztahycze
dc.subjectpracovní listycze
dc.subjectškolní zahradacze
dc.subjectprimary schooleng
dc.subjectbiologyeng
dc.subjectmathematicseng
dc.subjectinterdisciplinary relationseng
dc.subjectworksheetseng
dc.subjectschool gardeneng
dc.titleVýuka přírodopisu a matematiky v modelové prostředí školních zahradcze
dc.title.alternativeTeaching biology and mathematics with the use of model school gardenseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag61130
dc.description.abstract-translatedThe aim of the diploma thesis is to develop an educational offer usable for outdoor teaching at upper primary schools. The interdisciplinary principles between the school subjects of biology and mathematics are applied in a series of complex tasks. The theoretical part summarizes the issues of the FEP (Framework Education Programme), also the anchoring of natural history and mathematics in the FEP BE (Framework Education Programme for Basic Education) and lastly the interdisciplinary relationships and the use of school gardens. The main benefit of this work is a development of a specific curriculum for subjects of mathematics and natural history. It consists of eight activities applicable to teaching in school gardens. However, most activities are suitable for both outdoors and indoors teaching. Individual activities include a methodological sheet for teachers and a worksheet for students. By reason of the Covid-19 pandemic, the worksheets were evaluated by fifteen practicing teachers using a structured interview method. Final versions of the worksheets were finished based on their comments and observations. Respondents' answers are included in the chapter Discussion.eng
dc.date.accepted2022-01-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineMn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeChmelová, Štěpánka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam