dc.contributor.advisor | Žlábková, Iva | |
dc.contributor.author | Kupcová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:09Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46059 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá různými vnitřními i vnějšími faktory z oblasti psychologie, pedagogiky i sociologie, které mohou mít přímý vliv na školní úspěšnost nebo neúspěšnost žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části si klade za cíl zmapovat základní pojmy. Důležitá část literární rešerše je tvořena vlastním popisem vybraných vnitřních i vnějších faktorů, které se podílejí na míře kvality školní přípravy. Do diplomové práce je včleněn také aktuální oddíl zabývající se školní úspěšností a neúspěšností v období distanční výuky. V empirické části je v návaznosti na daná zjištění realizován kvantitativní výzkum mezi žáky 2. stupně základních škol na Táborsku ve věkovém rozmezí 11-15 let věku. Na dotazník navazují výzkumné otázky, kombinující jednotlivé vybrané faktory se školní úspěšností/neúspěšností. Součástí dotazníkového šetření uskutečněného mezi žáky je také rozbor problému školní přípravy z hlediska pedagogů, jež tvoří druhou stranu vzájemného recipročního vztahu učitel-žák. | cze |
dc.format | 123 s.; xxiv př. (218 073 zn.) | |
dc.format | 123 s.; xxiv př. (218 073 zn.) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | školní příprava | cze |
dc.subject | vnitřní a vnější faktory | cze |
dc.subject | školní úspěch/neúspěch | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | distanční výuka | cze |
dc.subject | Táborsko | cze |
dc.subject | school preparation | eng |
dc.subject | internal and external factors | eng |
dc.subject | school success / failure | eng |
dc.subject | free time | eng |
dc.subject | distance learning | eng |
dc.subject | Tábor region | eng |
dc.title | Souvislost vybraných podmínek ovlivňující školní přípravu žáků druhého stupně základní školy | cze |
dc.title.alternative | Relationship of selected conditions influencing a school preparation of students from lower secondary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 61285 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with various internal and external factors in the field of psychology, pedagogy and sociology, which may have a direct impact on school success or failure of primary school pupils. The theoretical part aims to map the main concepts. An important part of the literature search consists of its own description of selected internal and external factors that contribute to the quality of school preparation. The diploma thesis also includes a current section dealing with school success and failure in the period of distance learning. In the empirical part, in connection with the findings, a quantitative research is carried out among the pupils of the 2nd grade of primary schools in the Tábor region in the age range of 11-15. The questionnaire is followed by research questions, combining individual selected factors with school success / failure. The questionnaire survey conducted among pupils also includes an analysis of the problem of school preparation from the point of view of teachers, which form the other side of the reciprocal relationship between teacher and pupil. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-18 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Krninský, Luboš | |