Cestovní ruch a rekreace ve vybrané oblasti Šumavy a jejího podhůří
Abstrakt
Cílem této práce je především zhodnocení současného stavu cestovního ruchu v popisované oblasti dvanácti obcí. Velká pozornost byla věnována struktuře předpokladů rozvoje cestovního ruchu, protože zájmové území se velice liší v rozmístění atraktivit cestovního ruchu. Pro destinaci je velice důležité znát návštěvníka, který do místa přijíždí. Povědomí o jeho potřebách je základní podmínkou k jejich uspokojení. Proto jsme se v práci také zabývali zhodnocením struktury návštěvníků cestovního ruchu. Zaměřili jsme se na jeho vnímání lokality, vtah k ceně, způsobu cestování a na další faktory, které jsou klíčové při marketingových operacích. Popisované území se velice liší v počtu předpokladů jedlá- li se jak o přírodní tak i o historické předpoklady. Výsledkem této práce by nemělo být pouhé zmapování předpokladů a ukázání nerovností v jejich rozmístění, ale také podat návrhy jak tyto nerovnosti zmenšit.