dc.contributor.advisor | Betáková, Lucie | |
dc.contributor.author | Bronová, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:10Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:10Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2021-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46062 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá otázkami učitele ve třídních interakcích ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Mnoho výzkumů totiž ukazuje, že kvalitní otázky učitele vedou k rozvoji komunikace u žáků v cizojazyčné výuce, zvyšují kvalitu a množství žákova jazyka.
Teoretická část práce nejprve představuje postavení angličtiny jako školního předmětu v Rámcovém vzdělávacím programu. Nejrozsáhlejší část práce se zabývá vymezením pojmů třídní komunikace a interakce mezi učitelem a žákem nazývanou v anglicky psané literatuře jako IRE nebo IRF. Práce se zaměřuje na iniciaci ve formě otázky a na základě odborné literatury popisuje typy otázek podle různých typologií a zabývá se tím, které otázky učitele jsou ve třídní interakci nejefektivnější.
Praktická část vychází z videonahrávek hodin anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Otázky analyzuje na základě popsané typologie a sleduje, které typy otázek nejvíce rozvíjejí komunikaci ve třídě a které ji naopak limitují. | cze |
dc.format | 86 | |
dc.format | 86 | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Otázky učitele | cze |
dc.subject | pedagogická komunikace | cze |
dc.subject | pedagogická interakce | cze |
dc.subject | IRF struktura | cze |
dc.subject | dialog | cze |
dc.subject | Teacher questions | eng |
dc.subject | classroom communication | eng |
dc.subject | classroom interaction | eng |
dc.subject | IRF Structure | eng |
dc.subject | dialogue | eng |
dc.title | Teacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT) | cze |
dc.title.alternative | Teacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 62154 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with the teacher questions in classroom interaction in the teaching of English at the second stage of primary school. Many studies show that quality teacher questions develop pupils' communication in foreign language teaching, increase the quality and quantity of the pupil's language.
The theoretical part of the thesis first presents the position of English as a school subject within the Framework Educational Programme. The most extensive part of the thesis deals with the terms of classroom communication and interaction known as IRE or IRF. Based on the literature, the thesis focuses on initiation in the form of a question and describes the types of questions according to different typologies and tries to find out which teacher questions are most effective in classroom interaction.
The practical part is based on video recordings of English language lessons at the second stage of primary school. This part analyses the questions based on the described typology and observes which types of teacher questions develop classroom communication and which, on the contrary, limit it. | eng |
dc.date.accepted | 2022-02-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-AJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |