Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBetáková, Lucie
dc.contributor.authorBronová, Pavlína
dc.date.accessioned2025-03-06T07:59:10Z
dc.date.available2025-03-06T07:59:10Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2021-12-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46062
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá otázkami učitele ve třídních interakcích ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Mnoho výzkumů totiž ukazuje, že kvalitní otázky učitele vedou k rozvoji komunikace u žáků v cizojazyčné výuce, zvyšují kvalitu a množství žákova jazyka. Teoretická část práce nejprve představuje postavení angličtiny jako školního předmětu v Rámcovém vzdělávacím programu. Nejrozsáhlejší část práce se zabývá vymezením pojmů třídní komunikace a interakce mezi učitelem a žákem nazývanou v anglicky psané literatuře jako IRE nebo IRF. Práce se zaměřuje na iniciaci ve formě otázky a na základě odborné literatury popisuje typy otázek podle různých typologií a zabývá se tím, které otázky učitele jsou ve třídní interakci nejefektivnější. Praktická část vychází z videonahrávek hodin anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Otázky analyzuje na základě popsané typologie a sleduje, které typy otázek nejvíce rozvíjejí komunikaci ve třídě a které ji naopak limitují.cze
dc.format86
dc.format86
dc.language.isoeng
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectOtázky učitelecze
dc.subjectpedagogická komunikacecze
dc.subjectpedagogická interakcecze
dc.subjectIRF strukturacze
dc.subjectdialogcze
dc.subjectTeacher questionseng
dc.subjectclassroom communicationeng
dc.subjectclassroom interactioneng
dc.subjectIRF Structureeng
dc.subjectdialogueeng
dc.titleTeacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT)cze
dc.title.alternativeTeacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag62154
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the teacher questions in classroom interaction in the teaching of English at the second stage of primary school. Many studies show that quality teacher questions develop pupils' communication in foreign language teaching, increase the quality and quantity of the pupil's language. The theoretical part of the thesis first presents the position of English as a school subject within the Framework Educational Programme. The most extensive part of the thesis deals with the terms of classroom communication and interaction known as IRE or IRF. Based on the literature, the thesis focuses on initiation in the form of a question and describes the types of questions according to different typologies and tries to find out which teacher questions are most effective in classroom interaction. The practical part is based on video recordings of English language lessons at the second stage of primary school. This part analyses the questions based on the described typology and observes which types of teacher questions develop classroom communication and which, on the contrary, limit it.eng
dc.date.accepted2022-02-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-AJncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam