dc.contributor.advisor | Samková, Libuše | |
dc.contributor.author | Adamcová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:10Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:10Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46064 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem z matematiky, a to slovními úlohami se zlomky a s procenty. Konkrétně se tato práce věnuje žákovským řešením takových slovních úloh. Práce seznamuje čtenáře s tím, jak vybrané slovní úlohy se zlomky a s procenty řeší žáci 9. ročníků základních škol. Přibližuje čtenářům různé početní postupy, které žáci zvolili. Některé postupy se objevily častěji, jiné naopak pouze výjimečně. Každá slovní úloha je doplněna grafem, který znázorňuje úspěšnost žáků při řešení dané slovní úlohy. Dále jsou v práci zařazeny fotografie žákovských řešení pro čtenářovu lepší představu. V závěru kapitoly jsou některé slovní úlohy zpracované pomocí metody Concept Cartoons. Práce ukazuje především na úzké souvislosti mezi zlomky a procenty. A hlavně na to, jak to vidí žáci základních škol. | cze |
dc.format | 70 s. (61 056 znaků) | |
dc.format | 70 s. (61 056 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | zlomek | cze |
dc.subject | procento | cze |
dc.subject | slovní úloha | cze |
dc.subject | žákovské řešení | cze |
dc.subject | fraction | eng |
dc.subject | percentage | eng |
dc.subject | word problem | eng |
dc.subject | pupils' solution | eng |
dc.title | Žákovská řešení slovních úloh se zlomky a s procenty | cze |
dc.title.alternative | Pupils' solutions of word problems with fractions and percentages | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 62937 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with a topic of mathematics, namely word problems with fractions and percentages. Specifically, this work deals with students' solutions to such word problems. The work acquaints the reader with how selected word problems with fractions and percentages are solved by pupils in the 9th grade of primary schools. It introduces the readers to the various numerical procedures chosen by the students. Some procedures occurred more frequently, others only rarely. Each word problem is supplemented by a graph, which shows the success of students in solving the word problem. The work also includes photographs of students' solutions for the reader's better idea. At the end of the chapter, some word problems are processed using the Concept Cartoons method. The work shows mainly close connections between fractions and percentages. And especially on how primary school students look at the problem from their point of view. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Mn-Přn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hrubešová, Marika | |