Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRokos, Lukáš
dc.contributor.authorHartlová, Natálie
dc.date.accessioned2025-03-06T07:59:15Z
dc.date.available2025-03-06T07:59:15Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46078
dc.description.abstractPrezentovaná diplomová práce se soustředí na vytvoření pracovních listů v souladu s metodou CLIL (integrovaná výuka odborného předmětu a cizího jazyka). Literární přehled se věnuje integrované výuce a konkrétním přístupům používaným v praxi (např. STEM, CLIL). Dále jsou popsány základní principy CLIL výuky, potřebné kompetence pro učitele, postupy pro plánování hodin a jejich základní struktura. V této části diplomové práce je také popsána distanční výuka a možnosti využití moderních technologií, které lze ve výuce využít. Zmíněny jsou i vybrané metody výuky, které mají přímou návaznost na navržené didaktické materiály. Hlavním cílem této diplomové práce bylo navržení výukových jednotek, které propojí výuku anglického jazyka a vybraného tématu z přírodopisu. V této práci se jedná o navržení výukových jednotek pro 9. třídu základní školy, které se věnují tématu energetika. Všechny navržené výukové jednotky respektují 4C systém, který je charakteristický pro přípravu výuky dle zásad metody CLIL. Vybrané výukové aktivity byly ověřeny v praxi a průběh tohoto ověření je popsán v metodické části této práce. Dílčím cílem diplomové práce bylo posouzení vlivu výukových jednotek na úroveň osvojených znalostí a dovedností žáků a sepsání případných metodických doporučení.cze
dc.format57 s., obrazové přílohy 17 s.
dc.format57 s., obrazové přílohy 17 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCLILcze
dc.subjectvýukové materiálycze
dc.subjectvýuka anglického jazykacze
dc.subjectvýuka přírodopisucze
dc.subjectdistanční výukacze
dc.subjectmoderní technologiecze
dc.subjectmetody výukycze
dc.subjectCLILeng
dc.subjectteaching materialseng
dc.subjectEnglish language teachingeng
dc.subjectBiology teachingeng
dc.subjectdistance educationeng
dc.subjectmodern technologieseng
dc.subjectteaching methodseng
dc.titleVliv užití metody CLIL ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy na úroveň osvojených znalostí a dovednostícze
dc.title.alternativeImpact of the use of CLIL method in Biology lessons at lower-secondary level in relation to level of acquired knowledge and skillseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63189
dc.description.abstract-translatedThe presented diploma thesis is focused on the creation of worksheets that are consistent with the CLIL method (content and language integrated learning). The literary research deals with integrated learning and the approaches used in practise (e. g. CLIL, STEM). There are described the fundamental principles of CLIL teaching, the required competencies of the CLIL teachers, the techniques of planning CLIL lessons and their fundamental structure. There are also described distance education and modern technologies that can be used in education. The teaching methods are part of the literary research as well and these methods relate to the created didactic materials. The main aim of this diploma thesis was to create teaching materials that connect the teaching of the English language and the chosen topic of Biology. The created CLIL materials are designed for the pupils of the 9th grade of secondary schools, and they deal with the topic of the energy industry. All created materials respect the 4C system, which is one of the tools how to prepare lessons where the CLIL method is used. The chosen learning activities were verified in practise and the course of this verification is described in the methodical part of this thesis. The sub-goal of this thesis was to evaluate the impact of the teaching materials in relation to the level of acquired knowledge and skills. There are also described some of the methodical recommendations.eng
dc.date.accepted2022-05-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašar, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam