dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Kolouchová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:17Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46082 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou utváření čtenářských dovedností u žáků s dyslexií různými metodami počátečního čtení.
Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je zaměřena na metody výuky prvopočátečního čtení, zejména na metodu analyticko-syntetickou a metodu Sfumato. Práce se dále zabývá čtením a psaním v mladším školním věku, specifickými poruchami učení a dyslexií.
Výzkumná část je pojata jako výzkumná sonda do výuky čtení pomocí metodiky Sfumato?-Splývavé čtení? a metody analyticko-syntetické. Na základně diagnostické prověrky čtení bude zjištěna účinnost jednotlivých metod.
Práce si klade za cíl zhodnotit efektivitu vybraných metod výuky počátečního čtení ve vztahu k prevenci rozvoje dyslexie. Výsledky výzkumného šetření jsou doloženy tabulkovým a grafickým materiálem. | cze |
dc.format | 74 s. | |
dc.format | 74 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | metoda Sfumato | cze |
dc.subject | analyticko-syntetická metoda | cze |
dc.subject | dyslexie | cze |
dc.subject | kvality čtení | cze |
dc.subject | Sfumato method | eng |
dc.subject | analytical-synthetic method | eng |
dc.subject | dyslexia | eng |
dc.subject | reading qualities | eng |
dc.title | Metoda Sfumato v nácviku čtení dyslektických dětí | cze |
dc.title.alternative | The Sfumato Method in Teaching Reading to Dyslexic Pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 63257 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis named: The Sfumato Method in Teaching Reading to Dyslexic Pupils deals with the issue of the formation of reading skills by methods of first reading in dyslexic pupils. The work is divided into theoretical and research parts.
The theoretical part focuses on methods of teaching first reading, especially the analytical-synthetic method and the Sfumato method. The thesis also deals with reading and writing at younger school age, specific learning disabilities and dyslexia.
The thesis aims to evaluate the effectiveness of selected methods of teaching initial reading in relation to the prevention of development of dyslexia. The results of the research investigation are supported by tabular and graphical material. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nosková, Milena | |