dc.contributor.advisor | Malátová, Renata | |
dc.contributor.author | Pfaurová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T07:59:23Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T07:59:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46099 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá navržením a ověřením cvičebního programu pro děti mladšího školního věku, který se zaměřuje na kompenzaci ploché nohy. Analytická část obsahuje vhled do problematiky vad nohou. Dále popisuje metody hodnocení otisků chodidla a zásady kompenzačních cvičení. V práci byla použita obsahová analýza, syntéza a dvě metody hodnocení otisku plosky nohy-metoda segmentů (Purgarič, 1994) a metoda dle Chippauxe-Šmiřáka (Klementa, 1987). Následovalo navržení cvičebního programu, který obsahuje 25 cviků zaměřených na vybranou cílovou skupinu. Cvičební program byl realizován všemi sedmnácti žáky z první třídy základní školy v hodinách tělesné výchovy po dobu osmi týdnů. Všichni žáci podstoupili vstupní testování. Porovnání vstupních a výstupních testů bylo prováděno u šesti žáků z této třídy. Tito žáci byli vybráni na základě prokazující snížené klenby při vstupním testování. Výstupní testování bylo shodné s testováním vstupním a probíhalo za stejných podmínek. Podle metody segmentů došlo ke zlepšení u čtyř žáků ze šesti, u metody dle Chippauxe-Šmiřáka u pěti žáků ze šesti, proto můžeme navržení cvičebního programu považovat za úspěšné. Tento cvičební program může být používán v hodinách tělesné výchovy na základních školách. | cze |
dc.format | 104 s. (19 578) | |
dc.format | 104 s. (19 578) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | žáci | cze |
dc.subject | hodnocení | cze |
dc.subject | metoda segmentů | cze |
dc.subject | metoda dle Chippauxe - Šmiřáka | cze |
dc.subject | pohyb | cze |
dc.subject | plantogram | cze |
dc.subject | nožní klenba | cze |
dc.subject | pupils | eng |
dc.subject | evaluation | eng |
dc.subject | segment method | eng |
dc.subject | Chippauxe-Smirak´s method | eng |
dc.subject | movement | eng |
dc.subject | plantogram | eng |
dc.subject | foot arch | eng |
dc.title | Navržení a ověření cvičebního programu pro děti mladšího školního věku zaměřeného na kompenzaci ploché nohy | cze |
dc.title.alternative | Design and verification of an exercise program for children of younger school age focused on flat foot compensation | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 63811 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the design and validation of an exercise program for younger school-age children that focuses on compensating for flat feet. The theoretical part is more general and the anatomical knowledge of the foot is summarized. It also describes methods of footprint assessment and principles of compensatory exercises. Content analysis, synthesis and two methods of flatfoot impression assessment were used in this thesis-the segment method (Purgaric, 1994) and the method according to Chippaux-Smiriak (Klementa, 1987). This was followed by the design of an exercise program containing 25 exercises aimed at the selected target group. The exercise program was implemented by all seventeen pupils from the first grade of primary school in physical education classes for eight weeks. All pupils also underwent an initial testing. A comparison of the entry and exit tests was carried out for six pupils from this class. These pupils were selected on the basis of demonstrating a reduced vault on entry testing. The exit testing was identical to the entry testing and was conducted under the same conditions. According to the segment method, four out of six pupils improved, and according to the Chippaux-Smirák method, five out of six pupils improved, therefore the design of the exercise programme can be considered successful. This exercise program can be used in physical education classes in primary schools. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kursová, Vlasta | |
dc.description.defence | <p>Jedná se o práci teoreticko didaktické povahy. Posluchačka prezentovala cíl, úkoly, metody, předmět a závěry práce. Prezentovala též ukázky navrženého souboru cviků. Komise konstatovala velmi dobrou úroveň práce, ale bohužel i řadu formálních chyb, viz posudky.</p> | cze |