dc.contributor.advisor | Konečná, Martina | |
dc.contributor.author | Strolená, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:05:53Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:05:53Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46205 | |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřena na schopnost učení u rypošů lysých. Cílem této práce bylo zhodnotit schopnost asociačního a reverzního učení u těchto hlodavců v jednoduchém Y-bludišti. Zvířata rozlišovala mezi dvěma rozdílnými pachy, jeden z nich byl spojen s odměnou. Druhým cílem této práce bylo zhodnotit vliv pohlaví, tělesné hmotnosti a příslušnosti testovaných jedinců k rodině na výkon v učení. Asociační a reverzní učení bylo úspěšně provedeno, vliv pohlaví, tělesné hmotnosti a příslušnosti k rodině byl v některých případech prokázán. | cze |
dc.format | 50 s. (80 952 znaků) | |
dc.format | 50 s. (80 952 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | asociační učení | cze |
dc.subject | reverzní učení | cze |
dc.subject | rypoš lysý | cze |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | associative learning | eng |
dc.subject | reversal learning | eng |
dc.subject | naked mole-rat | eng |
dc.title | Schopnost reverzního učení u rypošů lysých | cze |
dc.title.alternative | The ability of reversal learning in naked mole-rats. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 66485 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is focused on the ability of learning in naked mole-rats. The aim of this study was to evaluate the ability of associative and reversal learning in these rodents in a simple Y-maze. The animals discriminated between two different odors, one of them was associated with reward. The second aim of this study was to evaluate the influence of sex, body weight and family affiliation of the tested individuals on learning performance. The associative and reversal learning was successfully accomplished, the influence of sex, body weight and family affiliation was established in some cases. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-23 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Biologie-Chemie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Biologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Syrová, Michaela | |
dc.description.defence | <p>14.17-14.29 prezentace bakalářské práce</p>
<p>školitelka Mgr. M.Konečná, Ph.D. přečetla školitelský posudek</p>
<p>oponentka Mgr. M.Syrová, Ph.D. přečetla oponentský posudek</p>
<p>Dotazy:</p>
<p>Mgr. M.Syrová: Jakým způsobem byla v popisovaných studiích potrava znehodnocena? Co má větší vliv na schopnost učení - příslušnost k druhu nebo sociálnost? Jak funguje Holmova korelace?</p>
<p>prof. F.Sedláček: Jaký byl osud zvířete, když doběhl do domovského boxu? </p>
<p>prof. O. Nedvěd: Pach se šířil difuzí? Byl by výsledek jiný, kdyby byl vzduch foukán?</p>
<p>Mgr. P.Duda, Ph.D. : Zažívají rypoši v přírodě, že se jim změní poloha hnízda? Používají rypoši reverzní chování?</p>
<p>Uchazečka zodpověděla dotazy.</p>
<p>Obhajoba proběhla prezenčně.</p>
<p>zapisovatel: Mgr. Jana Maxerová</p>
<p>Komise zasedla ve jmenovaném složení, pouze prof. R. Šumbera byl omlouven.</p>
<p>počet hostů: 5</p>
<p>body 1007/9 = 112</p>
<p>hlasování: 7xvýborně,2x velmi dobře</p>
<p> </p> | cze |