Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFesl, Jan
dc.contributor.authorHejplík, Daniel
dc.date.accessioned2025-03-06T08:43:49Z
dc.date.available2025-03-06T08:43:49Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-09-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46380
dc.description.abstractTato práce se zabývá výzkumem a vývojem nástroje schopného automatizovaného vytvoření virtuálního prostředí. Automatizované generování terénu je netriviální problém, pro jehož řešení je nutné vytvoření sofistikovaných metod, poskytujících možnost parametrizace dat pro potřeby cílového prostředí. Na základě těchto dat dochází poté ke zpracování produktu (základního terénu) a jeho vzhledové zlepšení, aby co nejvíce odpovídalo tomu, jak vypadá reálný svět. K pochopení těchto procesů je potřeba porozumět tomu, jak je v 3D grafice reprezentován prostor a následně i způsobům jeho texturování. I z tohoto důvodu je součástí práce zkoumání a popis jak tyto postupy fungují a jaké jsou možnosti jich využít. Dále se v práci zkoumají možnosti pro generování terénu od jednoduchých prostor, založených na generování náhodných hodnot (perlin noise), až k následnému zlepšení jeho detailů. Tyto komplexnější metody jsou založeny na přírodou inspirovaných procesech (hydraulic errosion).cze
dc.format69
dc.format69
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprocedurálnícze
dc.subjectteréncze
dc.subjectgenerovánícze
dc.subjecthydraulická erozecze
dc.subjectunitycze
dc.subject3D grafikacze
dc.subjectprostředícze
dc.subjectproceduraleng
dc.subjectterraineng
dc.subjectgenerationeng
dc.subjecthydraulic erosioneng
dc.subjectunityeng
dc.subject3D graphicseng
dc.subjectenvironmenteng
dc.titleRealistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unitycze
dc.title.alternativeRealistic methods of generating landscape models through the Unity frameworkeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag63818
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with research and development of a tool capable of automated creation of a virtual environment. Automated terrain generation is a non-trivial problem, the solution of which requires the creation of sophisticated methods that provide the possibility of data parameterization for the needs of the target environment. On the basis of this data, the product (basic terrain) is then processed and its appearance improved to match as much as possible what the real world looks like. To understand these processes, it is necessary to understand how environment is represented in 3D graphics and, consequently, the ways of texturing it. Also for this reason, part of the work is an examination and description of how these procedures work and what are the possibilities of using them. Furthermore, the work examines possibilities for terrain generation from simple spaces based on the generation of random values (perlin noise) to the subsequent improvement of its details. These more complex methods are based on nature-inspired processes (hydraulic erosion).eng
dc.date.accepted2022-10-11
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSoftwarové inženýrstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programAplikovaná informatikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam