dc.contributor.advisor | Fesl, Jan | |
dc.contributor.author | Hejplík, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:43:49Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:43:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-09-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46380 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá výzkumem a vývojem nástroje schopného automatizovaného vytvoření virtuálního prostředí. Automatizované generování terénu je netriviální problém, pro jehož řešení je nutné vytvoření sofistikovaných metod, poskytujících možnost parametrizace dat pro potřeby cílového prostředí. Na základě těchto dat dochází poté ke zpracování produktu (základního terénu) a jeho vzhledové zlepšení, aby co nejvíce odpovídalo tomu, jak vypadá reálný svět.
K pochopení těchto procesů je potřeba porozumět tomu, jak je v 3D grafice reprezentován prostor a následně i způsobům jeho texturování. I z tohoto důvodu je součástí práce zkoumání a popis jak tyto postupy fungují a jaké jsou možnosti jich využít.
Dále se v práci zkoumají možnosti pro generování terénu od jednoduchých prostor, založených na generování náhodných hodnot (perlin noise), až k následnému zlepšení jeho detailů. Tyto komplexnější metody jsou založeny na přírodou inspirovaných procesech (hydraulic errosion). | cze |
dc.format | 69 | |
dc.format | 69 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | procedurální | cze |
dc.subject | terén | cze |
dc.subject | generování | cze |
dc.subject | hydraulická eroze | cze |
dc.subject | unity | cze |
dc.subject | 3D grafika | cze |
dc.subject | prostředí | cze |
dc.subject | procedural | eng |
dc.subject | terrain | eng |
dc.subject | generation | eng |
dc.subject | hydraulic erosion | eng |
dc.subject | unity | eng |
dc.subject | 3D graphics | eng |
dc.subject | environment | eng |
dc.title | Realistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unity | cze |
dc.title.alternative | Realistic methods of generating landscape models through the Unity framework | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 63818 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with research and development of a tool capable of automated creation of a virtual environment. Automated terrain generation is a non-trivial problem, the solution of which requires the creation of sophisticated methods that provide the possibility of data parameterization for the needs of the target environment. On the basis of this data, the product (basic terrain) is then processed and its appearance improved to match as much as possible what the real world looks like.
To understand these processes, it is necessary to understand how environment is represented in 3D graphics and, consequently, the ways of texturing it. Also for this reason, part of the work is an examination and description of how these procedures work and what are the possibilities of using them.
Furthermore, the work examines possibilities for terrain generation from simple spaces based on the generation of random values (perlin noise) to the subsequent improvement of its details. These more complex methods are based on nature-inspired processes (hydraulic erosion). | eng |
dc.date.accepted | 2022-10-11 | |
dc.description.department | Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Softwarové inženýrství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-program | Aplikovaná informatika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |