Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDoležalová, Hana
dc.contributor.authorPanská, Jiřina
dc.date.accessioned2025-03-06T08:43:55Z
dc.date.available2025-03-06T08:43:55Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-09-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46398
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématem, které se řeší téměř po celém světě už od začátku roku 2020. Jedná se o pandemii COVID-19 a s ní spojené dopady na spotřebitele a jeho chování na trhu s potravinami. První část je zaměřena na literární rešerši. Definuje základní pojmy jako spotřebitel, spotřebitelské chování, maloobchod, trh s potravinami, bezpečnost potravin, dostupnost potravin v krizi, pandemie Covid-19 a vládní nařízení vyhlášená v České republice. Druhá část práce je zaměřena na analýzu dopadu pandemie Covid-19 na chování spotřebitelů v oblasti nákupu potravin. Jedná se o analýzu formou dotazníkového šetření, které je zaměřeno na domácnosti v ČR. Dotazník je primárně zaměřený na to, jak lidé nakupovali potraviny před a během pandemie. Pozornost je věnována změnám preferencí jednotlivých prodejních formátů, kategorií potravin a změnám chování při fyzické realizaci nákupu. Sledovány jsou také nové trendy v oblasti prodeje potravin, konkrétně potravinové výdejní boxy a e-shopy s potravinami. Po vyhodnocení dat jsou zodpovězeny výzkumné otázky a porovnány s průzkumy na podobné téma. V závěru práce je navrženo doporučení pro provozovatele prodejen a e-shopů s potravinami.cze
dc.format91 s.
dc.format91 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspotřebitelské chovánícze
dc.subjecttrh s potravinamicze
dc.subjectchování při nákupu potravincze
dc.subjectpandemie Covid-19cze
dc.subjectzměny spotřebitelského chovánícze
dc.subjectČeská republikacze
dc.subjectconsumer behavioureng
dc.subjectfood marketeng
dc.subjectfood purchasing behavioureng
dc.subjectCovid-19 pandemiceng
dc.subjectchanges in consumer behavioureng
dc.subjectCzech republiceng
dc.titleZměny v chování spotřebitele v souvislosti s COVID-19 na trhu s potravinamicze
dc.title.alternativeChanges in consumer behavior in relation to Covid-19 in the food marketeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag64103
dc.description.abstract-translatedThis master's thesis deals with a topic that has been solved almost all over the world since the beginning of 2020. It is a pandemic of Covid-19 and the associated effects on consumers and its behavior in the food market. The first part is focused on literary research. It defines basic terms such as consumer, consumer behavior, retail, food market, food safety, food availability in crisis, Covid-19 pandemic and government regulations announced in the Czech Republic. The second part of this work is focused on the analysis of the impact of the COVID-19 pandemic on consumers' behavior in the area of food purchase. This is an analysis in the form of a questionnaire survey that focuses on households in the Czech Republic. The questionnaire is primarily focused on how people bought food before and during the pandemic. Attention is paid to changes in preferences for individual sales formats, food categories and changes in behavior during the physical realization of the purchase. New trends in food sales are also monitored, specifically food dispensing boxes and e-shops with food. After evaluating the data, the research questions are answered and compared with surveys on a similar topic. A recommendation for operators of stores and e-shops with foodstuffs is proposed at the end of the work.eng
dc.date.accepted2022-10-12
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineStrukturální politika EU a rozvoj venkovacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam