Vybrané problémy ochrany spotřebitele
Abstrakt
V této práci se můžete seznámit s kořeny vývoje práva na ochranu spotřebitele. Část je věnována právním předpisům v oblasti ochrany spotřebitele a nejčastějším smlouvám, se kterými se spotřebitel setkává. Dále se můžete seznámit s orgány státní správy a občanskými spotřebitelskými organizacemi, které se ochranou spotřebitele zabývají. Největší část práce je věnována reklamacím, kde je popsán vznik nároku na reklamaci přes její odmítnutí až k soudnímu řešení. V práci se také můžete dočíst o možnostech, jak reklamaci předejít.
V praktické části jsem prováděla dotazníkové šetření, kde jsem se věnovala znalosti práva při vyřizování reklamací, spokojenosti spotřebitelů s reklamacemi a v neposlední řadě mě zajímalo, zda lidé vědí, kam se mohou obrátit při problémech s uplatněním jejich právního nároku. Jako druhý zdroj informací jsem si zvolila Spotřebitelské informační centrum SOS v Plzni, kde mi bylo zodpovězeno několik otázek, které mě zajímaly. Výsledky šetření jsem graficky znázornila a rozebrala. Z výsledků jsem vyvodila závěry a následně navrhla opatření na zlepšení situace.