Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorAurová, Miroslava
dc.contributor.authorPohanková, Alžběta
dc.date.accessioned2025-03-06T08:47:05Z
dc.date.available2025-03-06T08:47:05Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46561
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje komparativním konstrukcím ve španělštině. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje problematiku stupňování adjektiv a adverbií, rozlišuje třídy komparací ve španělštině (vyšší, nižší a stejná míra vlastnosti) a na příkladech znázorňuje jednotlivé konstrukce, jejich skladbu a funkci ve větě. Konstrukce jsou zde také probírány z pohledu významového, jelikož kromě významu srovnávacího mají i další vedlejší významy. V praktické části jsou pomocí studijního plánu Institutu Cervantes analyzovány jazykové úrovně a znalosti komparací na jednotlivých úrovních. Dle výsledků analýzy je vytvořen návrh anotačního systému pro komparativní konstrukce a také možné chyby v konstrukcích.cze
dc.format48 s. (78 300 znaků)
dc.format48 s. (78 300 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomparativní konstrukcecze
dc.subjectsyntaxcze
dc.subjectakvizicecze
dc.subjectžákovské korpusycze
dc.subjectšpanělštinacze
dc.subjectčeštinacze
dc.subjectcomparative constructioneng
dc.subjectsyntaxeng
dc.subjectacquisitioneng
dc.subjectlearners corporaeng
dc.subjectSpanisheng
dc.subjectCzecheng
dc.titleKomparativní konstrukce ve španělštině s ohledem na akvizici strukturcze
dc.title.alternativeComparative constructions in Spanish with regard to the acquisition of structureseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag64019
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on comparative constructions in Spanish. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part explains the issue of gradation of adjectives and adverbs, distinguishes classes of comparation in Spanish (superior, inferior, and equal grade of quality) and presents the constructions in corresponding examples. The constructions are also discussed here from the semantic point of view, because in addition to the comparative meaning, they also have other secondary meanings. The practical part is analysing language levels and knowledge of comparations at individual levels. The analysis was performed using the study plan of the Cervantes Institute. According to the results of the analysis, a design of an annotation system for comparative constructions is created, as well as an annotation system of possible errors in the constructions.eng
dc.date.accepted2022-06-07
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŠpanělský jazyk pro evropský a mezinárodní obchodcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠmídová, Markéta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam