Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSmolka, Vladislav
dc.contributor.authorPřibylová, Adéla
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:06Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:06Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46649
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá umisťováním intonačního centra u českých studentů angličtiny a chybami, ke kterým přitom dochází. V teoretické části je uveden nejprve popis základní terminologie, následuje popis způsobů umisťování intonačního centra v českém jazyce, a taktéž v anglickém jazyce. Součástí teoretické části jsou pravidla pro umisťování větného přízvuku a zmíněny jsou i rozdíly v obou jazycích. Praktickou část tvoří výzkum a analýza. Výzkum je proveden metodou nahrávání mluveného projevu respondentů na diktafon a jeho součástí je rovněž krátký dotazník týkající se způsobů, jimiž se respondenti anglicky učí. Autorka vytvořila anglické texty obsahující různé předpokládané pozice intonačního centra ve větě a následně dala texty přečíst dvaceti českým studentům. Analýza nahrávek obsahuje výsledky výzkumu ve formě grafů a tabulek, které odhalují, že velká část respondentů je ovlivněna českým umisťováním intonačního centra, a tak ho i v anglických větách umisťují především do finální pozice, i když se jedná o informačně nevýznamné větné členy. V neposlední řadě jsou v práci zmíněny možně příčiny nevhodného umístění.cze
dc.format53 s.
dc.format53 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subject-cze
dc.subject-eng
dc.titleChyby v umístění intonačního centra u českých studentů angličtinycze
dc.title.alternativeMistakes in intonation nucleus placement in Czech learners of Englisheng
dc.title.alternativeMistakes in intonation nucleus placement in Czech learners of Englishcze
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag63605
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with intonation centre (nucleus) placement in Czech learners of English and the mistakes that can occur in the process. The theoretical part first introduces the basic terminology, followed by a detailed description of nucleus placement principles in both Czech and English. The theoretical part surveys the principles of nucleus placement and points out the differences in both languages. The practical part consists of research and its analysis. The method of the research uses dictaphone recordings of pupils and includes a short questionnaire related to the ways in which they learn English. English texts including final and nonfinal nucleus in sentence were created and were afterwards read by twenty Czech respondents. The analysis of the recordings presents the results of the research in the form of graphs and charts which suggest that most of the respondents are influenced by nucleus placement in Czech, that is, typically on the final element, despite the fact that the final position is occupied by an informationally unimportant element. The final part of the thesis explores the possible causes of inappropriate nucleus placement.eng
dc.date.accepted2022-09-06
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJu-NJucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeEmmer, Jaroslav


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam