Využití marketingového mixu v cestovním ruchu pro oblast Českokrumlovsko
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení marketingového mixu v cestovním ruchu pro oblast Českokrumlovsko. Pro tuto práci jsem si vybrala již zmiňovanou oblast z důvodu, že jsem rodačkou z Českého Krumlova. Bylo potřeba zjistit, jak je důležité využití marketingového mixu pro zlepšení kvality a množství nabízených služeb, získání inspiračních podnětů k jejich možnému zlepšení a navrhnout určitá doplnění marketingových nástrojů.Podkladem pro zpracování teoretické části tohoto tématu se stala odborná literatura. Jsou zde popsány 4P tzv. čtyři nástroje marketingového mixu, které tvoří produkt, cena, místo (distribuce) a propagace. Služby jsou zvláštní sektor díky svým vlastnostem jako je nehmotnost, nemožnost poskytování vzorků a vysoká citlivost na lidský faktor. Služby jsou velice snadno zranitelné.
Region Českokrumlovsko patří mezi rozhodující regiony cestovního ruchu v Česku. V analytické části je vymezena pestrá produktová skupina, kterou region nabízí. Součástí této části je návrh na vytvoření pobytových balíčků na téma ‚qPřírodní krásy Českokrumlovska'' a ‚qArchitektonické skvosty Českokrumlovska''. Základ balíčku tvoří ubytování a stravování. Pobytové balíčky jsou určeny pro široký segment zákazníků a jsou koncipovány tak, aby nabízené služby mohly být využívány celoročně.