Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLepkova, Kamila
dc.contributor.authorVolchkov, Ivan
dc.date.accessioned2025-03-06T08:55:53Z
dc.date.available2025-03-06T08:55:53Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46743
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na teroretické rozpracování a empirický výzkum na téma habituace a percepce statických reklam v kyberprostředí během prohlížení videí. Teoretická část obsahuje souhrn teorie a výzkumu habituace, percepce reklam a vizuální percepce, také teoretický základ elektroencefalografie. Praktická část popisuje záměr, design, implementaci, výsledky výzkumu a jejich diskuzi. Mezisubjektový design výzkumu je vytvořen za účelem napodobit reálný kyberprostor, kde se reklamy se stávájí šumem a distrakcí pro uživatele internetu. Cílem výzkumu je na základě sledování biologických signálů (s použitím elektroencefalografie) změřit habituaci mozku na opakované objevení reklam během prohlížení edukačních videí čili určit, jak se mozek učí zvykat/reagovat na reklamní podněty během prohlížení edukačních videí a jestli existuje rozdíl v mozkové reakci na homo- a heterogenní reklamní podněty. Nové experimentální paradigma bylo vytvořeno pro tento výzkum. Výzkumu se zúčastnilo 18 participantů, náhodně rozdělených do tří skupin: dvou experimentálních a jedné kontrolní skupiny. Do závěrečné analýzy se dostalo 15 participantů, s ohledem na technické nedostatky. Analýza byla provedená pomocí evokovaných potecniálů a dvou druhů spektrální analýzy. Výsledky poukazují na to, že homogenní reklamy míň narušují plynulost percepce prohlížejícího videa, než heterogenní, ale můžou vyžadovat výraznější diferenciaci.cze
dc.format66 s. (př. 100 000 znaků)
dc.format66 s. (př. 100 000 znaků)
dc.language.isoeng
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectHabituacecze
dc.subjectpercepce reklamcze
dc.subjectvizuální percepcecze
dc.subjecthomogeneita reklamcze
dc.subjectkongruence reklamcze
dc.subjectEEGcze
dc.subjectERPcze
dc.subjectERSPcze
dc.subjectPSAcze
dc.subjectHabituationeng
dc.subjectperception of advertisementseng
dc.subjectvisual perceptioneng
dc.subjecthomogeneity of advertisementseng
dc.subjectad-context congruencyeng
dc.subjectEEGeng
dc.subjectERPeng
dc.subjectERSPeng
dc.subjectPSAeng
dc.titleNeurální habituace statických reklam v homo- a heterogenním video-prostředí.cze
dc.title.alternativeNeural habituation of static advertisements in homo- and heterogeneous video-environment.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag66496
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on theoretical elaboration and empirical research of the topic of habituation and perception of static advertisements in the cyberspace during video perception. The theoretical part contains a summary of the theory and research of habituation, perception of advertisements, and visual perception, as well as the theoretical basis of electroencephalography. The empirical part describes the intention, design, implementation, results of the research and their discussion. The between-subject experimental design is constructed to mimic real cyberspace, where advertisements become noise and distractions to the Internet users. The study aims to measure the brain's habituation response to repeated advertisement presentation while viewing educational videos based on following biophysical signals (using electroencephalography), i.e., to determine how the brain learns to get used to or respond to advertising stimuli during educational video streaming and whether there is a difference in brain reaction to homo- and heterogeneous advertising stimuli. A new experimental paradigm was created for this research. 18 participants took part in the research, randomly divided into three groups: two experimental groups and one control group. 15 participants' data proceeded to the final analysis, due to technical deficiencies of signal processing. The analysis was performed using the following EEG methods: Event-Related Potentials, Event-Related Spectral Perturbation, and Power Spectral Analysis. The results indicate that homogeneous advertisements are less disruptive to the fluency of perception of the video viewer than heterogeneous ones, but may require more prominent differentiation.eng
dc.date.accepted2022-08-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMrhálek, Tomáš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam