Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGarabiková Pártlová, Margareta
dc.contributor.authorWeissová, Julie
dc.date.accessioned2025-03-06T08:56:34Z
dc.date.available2025-03-06T08:56:34Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-07-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46805
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na specifika přípravy učitele waldorfské školy na výuku aprobačních předmětů autorky, jimiž jsou tělesná výchova a německý jazyk. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části práce budou objasněny základní pojmy, které jsou klíčové pro dané téma, což je alternativní školství se zaměřením na waldorfskou školu, pojem antroposofie a osobnost R. Steinera. V dalších kapitolách se autorka diplomové práce zacílí i na samotnou osobnost waldorfského učitele, problematiku spojenou se vztahem učitel a žák, a především pak na učitelovu přípravu na výuku německého jazyka a tělesné výchovy na tomto typu alternativní školy. V praktické části diplomové práce se autorka zaměří přímo na konkrétní příklady pozorovaných hodiny tělesné výchovy a německého jazyka na waldorfské škole a bude za pomoci pozorování a rozhovorů s učiteli zjišťovat, jak se jim daří z jejich pohledu dosahovat předem stanoveného cíle, a to vše z hlediska samotné antroposofie. Autorka se bude ve svém výzkumu pohybovat v kvalitativním výzkumném designu.cze
dc.format121
dc.format121
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectwaldorfská pedagogikacze
dc.subjectantroposofiecze
dc.subjectwaldorfský učitelcze
dc.subjectalternativní pedagogikacze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectněmecký jazykcze
dc.subjecttělesná výchovacze
dc.subjectpříprava na výukucze
dc.subjectWaldorf educationeng
dc.subjectanthroposophyeng
dc.subjectWaldorf teachereng
dc.subjectalternative educationeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectGerman languageeng
dc.subjectPhysical educationeng
dc.subjectteacher trainingeng
dc.titlePříprava učitele waldorfské školy na výuku tělesné výchovy a německého jazykacze
dc.title.alternativeWaldorf school teacher training for Physical education classes and German language classes.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag67039
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the specifics of teacher's preparation for teaching at Waldorf school. More specifically, the author of the thesis focuses on subjects and classes of her specialization - Physical education and German language. The thesis is divided into two parts. In the first, theoretical, part, the text presents and clarifies basic terms that are crucial for the topic - alternative education in a context of Waldorf school, the term of anthroposophy and finally, its founder Rudolph Steiner. In the following chapters, the author addresses the personality of the Waldorf teacher, the issue connected to the teacher-pupil relationship and, most importantly, teacher's training for Physical education classes and German language classes in Waldorf education. In the practical part, the writer concentrates on specific examples of Physical education classes and German language classes she observed at Waldorf school. Using interviews and teachers' points of view, the text examines the success of accomplishing the educational goals the teachers had set. The outcome is analysed while taking anthroposophy approach into consideration. In addition, the author applies qualitative research methods.eng
dc.date.accepted2022-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNJn-TVSncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programTělesná výchova a sportcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam