dc.contributor.advisor | Ryplová, Renata | |
dc.contributor.author | Brčáková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T08:56:37Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T08:56:37Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/46813 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda využití moderního experimentu využívajícího badatelsky orientovaný přístup k výuce a měření s pomocí moderního měřícího přístroje, kterým bylo optické čidlo pro měření rozpuštěného kyslíku a pH ve vodě vede ke zlepšení žákovského porozumění tématu fotosyntéza. Sledován byl také vliv využití tohoto experimentu na atraktivitu výuky přírodopisu a odstranění žákovských miskoncepcí. Výzkum byl prováděn formou pretest a posttest. Ze získaných statisticky vyhodnocených dat lze usuzovat, že moderní experiment se spojením s badatelsky orientovaným vyučováním může mít kladný vliv na žákovské porozumění tématu. | cze |
dc.format | 90 s. | |
dc.format | 90 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Fotosyntéza | cze |
dc.subject | miskoncepce | cze |
dc.subject | badatelsky orientovaná přírodovědná výuka | cze |
dc.subject | moderní metody výuky | cze |
dc.subject | inovace výuky | cze |
dc.subject | Photosynthesis | eng |
dc.subject | misconception | eng |
dc.subject | inquiry-based science education | eng |
dc.subject | modern teaching methods | eng |
dc.subject | innovations in teaching | eng |
dc.title | Moderní experiment jako cesta k inovaci a odstranění miskoncepcí ve výuce fotosyntézy na základních školách | cze |
dc.title.alternative | Modern experiment as a way of innovation and removal of misconceptions in teaching photosynthesis at basic school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 68941 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of my thesis is to validate a modern experiment using a inquiry-based education to teaching using a modern measuring instrument, which was an optical sensor for measuring dissolved oxygen in water. My thesis presents the results of the influence of the students' practical activities during the teaching on the students' understanding of the topic. It also brings verification whether this approach to teaching using a modern experiment has an impact on the attractiveness of science teaching and is able to remove pupils' misconceptions. Data were collected in the form of pretest and posttest. From the obtained statistically evaluated data, it can be concluded that modern experiment combined with inquiry-based education can have a positive effect on students' understanding of the topic. | eng |
dc.date.accepted | 2022-08-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Přn-Chn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Novák, Matěj | |