Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorPoláková, Andrea
dc.date.accessioned2025-03-06T09:01:30Z
dc.date.available2025-03-06T09:01:30Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47003
dc.description.abstractPráce se zabývá předpoklady asistenta pedagoga, které jsou potřebné pro výkon této profese. Teoretická část představuje základní pojmy spojené se zkoumanou problematikou. Nejprve charakterizuje výchovu a vzdělávání. Následně představuje nejčastější poruchy, které se objevují u romských dětí jako je mentální retardace nebo ADHD. Důležitou kapitolou je Romský žák. Zde je představena historie vzdělávání Romů, jejich specifické postoje k získávání znalostí a samotný romský jazyk. Nechybí ani kapitola věnující se asistentovi pedagoga. Praktická část je založena na rozhovorech s asistenty pedagoga a kazuistikách romských žáků, které blíže specifikují potřebu asistenta a jeho činnost ve vzdělávacím procesu. Z vyhodnocení rozhovorů je zřejmé, že kromě kvalifikačních předpokladů hrají důležitou roli také předpoklady osobnostní.cze
dc.format116 s.
dc.format116 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectmentální retardacecze
dc.subjectADHDcze
dc.subjectškolský systémcze
dc.subjectromská rodinacze
dc.subjectromský žákcze
dc.subjectromský jazykcze
dc.subjectasistent pedagogacze
dc.subjectpředpoklady asistenta pedagogacze
dc.subjectupbringingeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectmental retardationeng
dc.subjectADHDeng
dc.subjectschool systemeng
dc.subjectRoma familyeng
dc.subjectRoma pupileng
dc.subjectRoma languageeng
dc.subjecteducational assistanteng
dc.subjecteducational assistant requirementseng
dc.titlePředpoklady asistenta pedagoga a jeho role při výchově a vzdělávání romských žákůcze
dc.title.alternativeQualification of an assistant of a pedagogue and their role at educating Roma pupilseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag67915
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with educational assistant requirements, which are necessary for the performance of this profession. The theoretical part presents basic concepts associated with the researched issues. Initially, it characterizes upbringing and education. Subsequently, it presents the most common disorders that occur in Roma children, such as mental retardation or ADHD. An important chapter is the Roma pupil. This part presents the history of Roma education, their specific attitudes to gain knowledge and also the Roma language itself. There is also a chapter about educational assistants. The practical part is based on interviews with educational assistants and case studies of Roma pupils, which closely specify the need of the assistant and his activities in the educational process. From evaluating the interviews, it is clear that apart from the qualification requirements, personality prerequisites also play an important role.eng
dc.date.accepted2022-05-27
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programPedagogika volného časucze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNota, Josef


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam