dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Poláková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T09:01:30Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T09:01:30Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47003 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá předpoklady asistenta pedagoga, které jsou potřebné pro výkon této profese. Teoretická část představuje základní pojmy spojené se zkoumanou problematikou. Nejprve charakterizuje výchovu a vzdělávání. Následně představuje nejčastější poruchy, které se objevují u romských dětí jako je mentální retardace nebo ADHD. Důležitou kapitolou je Romský žák. Zde je představena historie vzdělávání Romů, jejich specifické postoje k získávání znalostí a samotný romský jazyk. Nechybí ani kapitola věnující se asistentovi pedagoga.
Praktická část je založena na rozhovorech s asistenty pedagoga a kazuistikách romských žáků, které blíže specifikují potřebu asistenta a jeho činnost ve vzdělávacím procesu. Z vyhodnocení rozhovorů je zřejmé, že kromě kvalifikačních předpokladů hrají důležitou roli také předpoklady osobnostní. | cze |
dc.format | 116 s. | |
dc.format | 116 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | ADHD | cze |
dc.subject | školský systém | cze |
dc.subject | romská rodina | cze |
dc.subject | romský žák | cze |
dc.subject | romský jazyk | cze |
dc.subject | asistent pedagoga | cze |
dc.subject | předpoklady asistenta pedagoga | cze |
dc.subject | upbringing | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | mental retardation | eng |
dc.subject | ADHD | eng |
dc.subject | school system | eng |
dc.subject | Roma family | eng |
dc.subject | Roma pupil | eng |
dc.subject | Roma language | eng |
dc.subject | educational assistant | eng |
dc.subject | educational assistant requirements | eng |
dc.title | Předpoklady asistenta pedagoga a jeho role při výchově a vzdělávání romských žáků | cze |
dc.title.alternative | Qualification of an assistant of a pedagogue and their role at educating Roma pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 67915 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with educational assistant requirements, which are necessary for the performance of this profession. The theoretical part presents basic concepts associated with the researched issues. Initially, it characterizes upbringing and education. Subsequently, it presents the most common disorders that occur in Roma children, such as mental retardation or ADHD. An important chapter is the Roma pupil. This part presents the history of Roma education, their specific attitudes to gain knowledge and also the Roma language itself. There is also a chapter about educational assistants.
The practical part is based on interviews with educational assistants and case studies of Roma pupils, which closely specify the need of the assistant and his activities in the educational process. From evaluating the interviews, it is clear that apart from the qualification requirements, personality prerequisites also play an important role. | eng |
dc.date.accepted | 2022-05-27 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Pedagogika volného času | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nota, Josef | |