Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKrause, Martin
dc.contributor.authorMaierová, Pavla
dc.date.accessioned2025-03-06T09:08:54Z
dc.date.available2025-03-06T09:08:54Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47256
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na simulační výuku katetrizace močového měchýře žen. Simulační výuka je inovativní vzdělávací metoda, při níž si studenti osvojují vědomosti, dovednosti a postoje ošetřovatelských postupů v kontrolovaném prostředí. Tato metoda vede ke zvýšení kvality péče v klinické praxi a zajištění bezpečnosti pacienta. Teoretická část se zabývá simulační výukou, jednotlivými fázemi simulační výuky a postupem zavedení močového katétru. Dále se zabývá fází plánování, implementace a evaluace. Jednotlivé fáze jsou nezbytnou součástí kvalitního simulačního procesu. Samotný postup permanentní močové katetrizace je zakomponován do scénáře simulační výuky. Scénář je rozdělen do tří částí, které se zabývají ošetřovatelským postupem před, během a po výkonu. V teoretické části bakalářské práce nejsou opomenuty nezbytné informace, jenž souvisí s permanentní močovou katetrizací, včetně indikace a kontraindikace permanentní močové katetrizace, rizika vzniku komplikací apod. Cílem práce je zjistit kritické body zavedení permanentního močového katétru bez asistence další osoby. Pro studenty je tedy důležité si celý proces postupu vhodně zkoordinovat, zachovat asepsi a neopomenout komunikaci s pacientem. Výzkumná část je realizována pomocí kvalitativní metody výzkumného šetření, kdy výzkumný soubor tvoří studenti 3. ročníků z vybrané fakulty studijního programu Všeobecné sestra. Prostřednictvím polostrukturovaného pozorování jsou zjišťovány kritické body v procesu katetrizace močového měchýře žen. Kritické body jsou zaměřeny na postup před, během a po provedení močové katetrizace. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru jsou dále zjišťovány doporučení studentů týkající se simulační výuky permanentní močové katetrizace žen.cze
dc.format79 s.
dc.format79 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectošetřovatelství; permanentní močová katetrizace žen; postup; scénář; simulační výuka; studenticze
dc.subjectnursing; permanent urinary catheterization in women; procedure; scenario; simulation teaching; studentseng
dc.titleSimulační výuka katetrizace močového měchýře žencze
dc.title.alternativeSimulation teaching of bladder catheterization in womeneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag66761
dc.description.abstract-translatedThe bachelor´s thesis is focused on simulation teaching of catheterization of the bladder in women. Simulation teaching is an innovative educational method in which students acquire the knowledge, skills and attitudes of nursing methods in a controlled environment.This method leads to improving of the quality of care in clinical practice and ensuring the patient safety. The theoretical part deals with the simulation teaching, individual phases of simulation teaching and the procedure of urinary catheter insertion. It also deals with the phase of planning, implementation and evaluation. Individual phases are an essential part of a quality simulation process. The procedure of permanent urinary catheterization itself is incorporated into the scenario of simulation teaching. The scenario is divided into three parts that deal with the nursing procedure before, during and after the procedure. The theoretical part of the bachelor´s thesis does not omit the necessary information related to permanent urinary catheterization, such as types of urinary catheterization, indications and contraindications of permanent urinary catheterization, including the risk of the development of complications. The aim of the thesis is to determine the critical points of the insertion of a permanent urinary catheter without the assistance of another person. Therefore it is important for students to coordinate the whole process of the procedure properly, maintain asepsis and not forget to communicate with the patient. The research part is implemented using a qualitative method of research investigation, where the research set consists of students of the 3rd year from the selected faculty of the General Nurse study program. Through semi-structured observation, critical points in the process of catheterization of the bladder in women are detected. Critical points are directed to the procedure before, during and after urinary catheterization. Using a semi-structured interview, students' recommendations regarding simulation teaching of permanent urinary catheterization of women are also investigated.eng
dc.date.accepted2022-05-31
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDolák, František


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam