Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBínová, Alena
dc.contributor.authorŠkrovová, Jiřina
dc.date.accessioned2025-03-06T09:08:57Z
dc.date.available2025-03-06T09:08:57Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47266
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou častého respiračního onemocnění u dětí v předškolním věku a možnostmi použití technik respirační fyzioterapie. Onemocnění respiračního systému patří u dětí k nejčastějším chorobám. Zahrnují jak banální onemocnění, tak život ohrožující stavy. Zánětlivé onemocnění dýchacího ústrojí patří k nejčastějším onemocněním v České republice. Nemocní mají většinou akutní průběh, ale často dochází i ke chronicitě. Respirační fyzioterapie je důležitou součástí fyzioterapie u nemocných s respiračními potížemi. Dlouhotrvající a opakované dechové obtíže mají negativní vliv na psychomotorický vývoj a pohybový projev dítěte. S respirační fyzioterapií je vhodné začít co nejdříve, tedy už od útlého věku, abychom předcházeli chronicitě a komplikacím s tím spojeným. Cílem respirační fyzioterapie je dosažení co nejefektivnější plicní ventilace a snížení bronchiálního sekretu v plicích. U fyzioterapie dětí v předškolnímu věku je velmi důležitá i domácí péče a spolupráce rodičů. V teoretické práci je představena anatomie hrudníku a fyziologie dýchacího systému. Dále jsou popsána nejčastější respirační onemocnění, možnosti využití respirační fyzioterapie a jiných technik k ovlivnění dechového stereotypu a postury. Nakonec je stručně popsáno i možné vyšetření. Pro zpracování praktické části bakalářské práce byla použita kvalitativní metoda. Výzkumný soubor byl tvořen třemi dětmi v předškolním věku, které trpí častými respiračními onemocněními. Dva probandi byli doporučeni od dětské lékařky a jeden na doporučení paní magistry Bínové. Výzkum probíhal v ambulanci vedoucího práce. Výzkumná část práce popisuje cíle, metodiku výzkumu, charakter výzkumného souboru a zahrnuje podrobné kazuistiky jednotlivých probandů. Po získání informací ze vstupního vyšetření byla sestavena individuální cvičební jednotka, kterou probandi cvičili v domácím prostředí. Vlivem nízkého věku probandů byly terapie sestavovány zábavnou formou a časově byly nastaveny dle schopnosti koncentrace dítěte.cze
dc.format69 s. (86 500)
dc.format69 s. (86 500)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectrespirační fyzioterapiecze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectfyzioterapeutické postupy u respiračního onemocněnícze
dc.subjectkašelcze
dc.subjectrespiratory physiotherapyeng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectphysiotherapeutic procedures for respiratory diseaseseng
dc.subjectcougheng
dc.titleMožnosti respirační fyzioterapie u dětí v předškolním věkucze
dc.title.alternativeRespiratory physiotherapy techniques for preschool childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag68195
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the issue of frequent respiratory diseases in preschool children and the possibilities of using respiratory physiotherapy techniques. Respiratory diseases are among the most common diseases in children. They include both trivial diseases and life-threatening conditions. Inflammatory diseases of the respiratory system are among the most common diseases in the Czech Republic. Patients usually have an acute course, but there is often chronicity. Respiratory physiotherapy is an important part of physiotherapy in patients with respiratory problems. Prolonged and repeated breathing difficulties have a negative effect on the psychomotor development and movement of the child. It is advisable to start respiratory physiotherapy as soon as possible, i.e., from an early age, in order to prevent chronicity and complications associated with it. The goal of respiratory physiotherapy is to achieve the most effective pulmonary ventilation and reduce bronchial secretion in the lungs. Home physics and parental cooperation are also very important in the physiotherapy of preschool children.The theoretical part of the thesis describes the anatomy of the chest and the physiology of the respiratory system. The most common respiratory diseases, the possibilities of using respiratory physiotherapy and other techniques to influence respiratory stereotype and posture are also described. Finally, a possible examination is briefly described. A qualitative research method has been used to process the practical part of the bachelor thesis. The research group consisted of three preschool children who suffer from frequent respiratory diseases. Two probands were recommended by a paediatrician and one on the recommendation of Master Bínová. The research took place in the supervisor's office. The research part of the thesis describes the goals, research methodology, the nature of the research group and includes detailed case studies of individual probands. After obtaining information from the initial examination, an individual exercise unit has been set up, which the probands were practicing at home. Due to the young age of the probands, the therapies have been set up in an entertaining way and according to the child's ability to concentrate.eng
dc.date.accepted2022-06-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBeránková, Ivana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam