dc.contributor.advisor | Brůhová, Ludmila | |
dc.contributor.author | Málková, Renata | |
dc.date.accessioned | 2025-03-06T09:08:58Z | |
dc.date.available | 2025-03-06T09:08:58Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47270 | |
dc.description.abstract | V dnešní době je módní záležitostí chovat se k malým dětem v některých ohledech
stejně jako k dospělým, i když na to po všech stránkách nejsou dostatečně vyzrálí.
Rodiče je oblékají do riflí, obouvají do bot, pomáhají jim stavět se na nohy dříve, než je
na to jejich tělo připraveno, a všemi těmito věcmi jim nevědomky vytvářejí problémy
do dalšího života. Vývoj nohy je z ontogenetického hlediska celkem individuální a má
přímou závislost na psychomotorickém vývoji jedince.
Prvním cílem práce bylo popsat změny tvaru nožní klenby v období kojeneckého věku.
Druhým cílem pak popsat formou kazuistik terapeutické postupy pro ovlivnění kvality
opory jedince v kojeneckém věku.
Obsahem teoretické části byl popis nohy z hlediska anatomie, dále pak krátký popis
vývojové ontogeneze v kojeneckém věku. V neposlední řadě bylo uvedeno pár
vrozených vývojových vad nohy a byly popsány některé možné terapeutické postupy.
V teoretické části byla zodpovězena první výzkumná otázka.
Praktická část proběhla formou kvalitativního výzkumu, který je v práci zaznamenám
formou kazuistik. Pro prováděný výzkum byly vybrány děti v kojeneckém věku, u
kterých byl diagnostikován opožděný psychomotorický vývoj a naším předpokladem
bylo, že toto opoždění bude mít vliv na kvalitu opory.
U všech kojenců, kteří se jako probandi zapojili do výzkumné části bakalářské práce,
jsme s postupem terapií sledovali vylepšování jejich psychomotorického vývoje i
zvětšování kvality opory o dolní končetiny. Každé dítě se ve vývoji posouvalo svým
vlastním tempem, bylo však znatelné, že terapeutická intervence všem pacientům ve
vývoji prospěla.
Práce může sloužit fyzioterapeutům v praxi jako inspirace terapeutických postupů u
dětí, zejména u kojenců. | cze |
dc.format | 61 s. | |
dc.format | 61 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | nožní klenba | cze |
dc.subject | psychomotorický vývoj | cze |
dc.subject | vývojová ontogeneze | cze |
dc.subject | pes equinovarus
congenitus | cze |
dc.subject | Vojtova metoda | cze |
dc.subject | arch of the foot | eng |
dc.subject | psychomotor developement | eng |
dc.subject | developmental ontogenesis | eng |
dc.subject | pes
equinovarus congenitus | eng |
dc.subject | Vojta's method | eng |
dc.title | Změna tvaru nožní klenby u kojenců a její vliv na kvalitu opory | cze |
dc.title.alternative | The change of the arch of the foot in the infant age and its impact on
the quality of support | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 68200 | |
dc.description.abstract-translated | Nowadays, it is modern to treat young children as if they are adults, even if they are not
ready for lots of things in many different ways. Parents dress them into jeans, they put
them into shoes, they try to learn them how to stand before their body is even prepared
for it. All of these things can cause lots of problems in the future without the parents
even knowing. Foot developement is from the ontogenetic point of view a really
individual thing and it has a link to psychomotor developement of the individual.
The first aim of the study is to describe the change of the arch of the foot in the infant
age. The second one is to describe some physiotherapeutic methods suitable for
influencing of the quality of support in the infant age with using some case studies and
reports.
The theoretical part includes the anatomy of the foot and a short summary of
developmental ontogenesis in the infant age. It also describes some congenital
abnormalities and some therapeutic methods that could be used.
In the practical part of this thesis, qualitative research was used, namely case studies in
the form of case reports. Some children in the infant age were selected for this research.
All those children were diagnosed with late psychomotor development and we
expected, that their developement will have some impact on the quality of support.
With all the infants included into the practical part of this thesis we saw the
improvement of their psychomotor developement and also the improvement of the
quality of support at the end of our study. Each of the children needed their own time to
improve and to take the next step in their developement. Our therapeutic intervention
really helped all the patients to improve. | eng |
dc.date.accepted | 2022-06-10 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Fyzioterapie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace ve zdravotnictví | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bínová, Alena | |