Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBrůhová, Ludmila
dc.contributor.authorMálková, Renata
dc.date.accessioned2025-03-06T09:08:58Z
dc.date.available2025-03-06T09:08:58Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47270
dc.description.abstractV dnešní době je módní záležitostí chovat se k malým dětem v některých ohledech stejně jako k dospělým, i když na to po všech stránkách nejsou dostatečně vyzrálí. Rodiče je oblékají do riflí, obouvají do bot, pomáhají jim stavět se na nohy dříve, než je na to jejich tělo připraveno, a všemi těmito věcmi jim nevědomky vytvářejí problémy do dalšího života. Vývoj nohy je z ontogenetického hlediska celkem individuální a má přímou závislost na psychomotorickém vývoji jedince. Prvním cílem práce bylo popsat změny tvaru nožní klenby v období kojeneckého věku. Druhým cílem pak popsat formou kazuistik terapeutické postupy pro ovlivnění kvality opory jedince v kojeneckém věku. Obsahem teoretické části byl popis nohy z hlediska anatomie, dále pak krátký popis vývojové ontogeneze v kojeneckém věku. V neposlední řadě bylo uvedeno pár vrozených vývojových vad nohy a byly popsány některé možné terapeutické postupy. V teoretické části byla zodpovězena první výzkumná otázka. Praktická část proběhla formou kvalitativního výzkumu, který je v práci zaznamenám formou kazuistik. Pro prováděný výzkum byly vybrány děti v kojeneckém věku, u kterých byl diagnostikován opožděný psychomotorický vývoj a naším předpokladem bylo, že toto opoždění bude mít vliv na kvalitu opory. U všech kojenců, kteří se jako probandi zapojili do výzkumné části bakalářské práce, jsme s postupem terapií sledovali vylepšování jejich psychomotorického vývoje i zvětšování kvality opory o dolní končetiny. Každé dítě se ve vývoji posouvalo svým vlastním tempem, bylo však znatelné, že terapeutická intervence všem pacientům ve vývoji prospěla. Práce může sloužit fyzioterapeutům v praxi jako inspirace terapeutických postupů u dětí, zejména u kojenců.cze
dc.format61 s.
dc.format61 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnožní klenbacze
dc.subjectpsychomotorický vývojcze
dc.subjectvývojová ontogenezecze
dc.subjectpes equinovarus congenituscze
dc.subjectVojtova metodacze
dc.subjectarch of the footeng
dc.subjectpsychomotor developementeng
dc.subjectdevelopmental ontogenesiseng
dc.subjectpes equinovarus congenituseng
dc.subjectVojta's methodeng
dc.titleZměna tvaru nožní klenby u kojenců a její vliv na kvalitu oporycze
dc.title.alternativeThe change of the arch of the foot in the infant age and its impact on the quality of supporteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag68200
dc.description.abstract-translatedNowadays, it is modern to treat young children as if they are adults, even if they are not ready for lots of things in many different ways. Parents dress them into jeans, they put them into shoes, they try to learn them how to stand before their body is even prepared for it. All of these things can cause lots of problems in the future without the parents even knowing. Foot developement is from the ontogenetic point of view a really individual thing and it has a link to psychomotor developement of the individual. The first aim of the study is to describe the change of the arch of the foot in the infant age. The second one is to describe some physiotherapeutic methods suitable for influencing of the quality of support in the infant age with using some case studies and reports. The theoretical part includes the anatomy of the foot and a short summary of developmental ontogenesis in the infant age. It also describes some congenital abnormalities and some therapeutic methods that could be used. In the practical part of this thesis, qualitative research was used, namely case studies in the form of case reports. Some children in the infant age were selected for this research. All those children were diagnosed with late psychomotor development and we expected, that their developement will have some impact on the quality of support. With all the infants included into the practical part of this thesis we saw the improvement of their psychomotor developement and also the improvement of the quality of support at the end of our study. Each of the children needed their own time to improve and to take the next step in their developement. Our therapeutic intervention really helped all the patients to improve.eng
dc.date.accepted2022-06-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBínová, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam