Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVlachová, Kristýna
dc.contributor.authorKavanová, Tereza
dc.date.accessioned2025-03-06T09:10:07Z
dc.date.available2025-03-06T09:10:07Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/47401
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na poskytování ošetřovatelské péče cizincům pohledem studentů ošetřovatelských oborů. Studenti ošetřovatelských oborů jsou během své praxe součástí běžného chodu oddělení. Je tedy nutností, aby jim bylo poskytnuto dostatečné množství informací v transkulturním ošetřovatelství. Cílem této práce je zmapovat zkušenosti studentů při poskytování ošetřovatelské péče cizincům a dovědět se tak informace, které by mohly pomoc dalším studentům k poskytování kvalitní transkulturní ošetřovatelské péče. Bakalářská práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část se zabývá migrací, multikulturalismem a transkulturním ošetřovatelstvím. Dále se též zabývá vzděláním v oblasti multikulturní výchovy. Neopomenutelnými kapitolami jsou i charakteristiky a specifika ošetřovatelské péče u vybraných minorit a náboženství. Pro empirickou část bakalářské práce byla zvolena kvalitativní metoda sběru dat. Sběr dat byl uskutečněn pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které byly odebrány od 12 studentů ošetřovatelských oborů. Výsledky rozhovorů byly zpracovány do 4 kategorií, které se týkají komunikace studentů s cizinci, současným studiem v multikulturním ošetřovatelství, vědomostmi a zkušenostmi studentů v transkulturním ošetřovatelství. Z výzkumného šetření je zřetelné, že všichni studenti se setkali s ošetřovatelskou péčí o pacienta odlišné minority. Největší problém dělala studentům jazyková bariéra, dále také zdlouhavá ošetřovatelská péče o tohoto pacienta či nespolupráce ze strany pacienta. Ta se dle odpovědí nejčastěji vyskytovala u pacientů romského původu. Romové pro studenty nepředstavovali pouze nespolupracujícího pacienta, ale i pacienta, u kterého se vyskytovalo nejvíce specifik během ošetřovatelské péče. Výsledky této bakalářské práce mohou využít studenti ošetřovatelských oborů při vzdělávání v této oblasti.cze
dc.format82
dc.format82
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCizincicze
dc.subjectpraxecze
dc.subjectstudenticze
dc.subjecttranskulturní ošetřovatelstvícze
dc.subjectvzdělánícze
dc.subjectForeignerseng
dc.subjectpracticeeng
dc.subjectstudentseng
dc.subjecttranscultural nursingeng
dc.subjecteducationeng
dc.titlePoskytování ošetřovatelské péče cizincům pohledem studentů ošetřovatelských oborůcze
dc.title.alternativeProviding nursing care to foreigners from the perspective of nursing studentseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag68536
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on the provision of nursing care to foreigners from the perspective of nursing student. During their internship, nursing students are part of the department's day-to-day operations. It is therefore necessary to provide them with a sufficient amount of information in transcultural nursing. The aim of this thesis is to map students' experiences in providing nursing care to foreigners and thus learn information that could help other students to provide quality transcultural nursing care. The bachelor thesis consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part deals with migration, multiculturalism and transcultural nursing. It also focuses on education in the field of multicultural education. The characteristics and specifics of nursing care for selected minorities and religions are also indispensable parts of chapters. A qualitative method of data collection has been chosen for the empirical part of the bachelor thesis. Data collection has been performed using semi-structured interviews, taken from 12 nursing students. The results of the interviews have been processed into 4 categories, which relate to students' communication with foreigners, current studies in multicultural nursing, knowledge and experience of students in transcultural nursing. The research shows that all students met with nursing care for a patient of a different minority. The biggest problem for the students was the language barrier, as well as the tedious nursing care of this patient or non-cooperation on the part of the patient. According to the answers, it most often occurred in patients of the Romani people. For the students, the Romani represented not only the non-cooperating patient, but also the patient who had the most specifics during nursing care. The results of this bachelor thesis can be used by nursing students in education in this area.eng
dc.date.accepted2022-05-31
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeČervený, Martin


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam