Analýza obstaravatelských služeb poskytovaných Českou poštou
Abstrakt
Cílem práce bylo zanalyzování současné nabídky obstaravatelských služeb, poskytovaných Českou poštou. Po provedení jednotlivých analýz jsem došla k závěru, že nabídka služeb je dosti široká, ačkoli u většiny služeb je stále co vylepšovat.
Nejlépe bych hodnotila službu CzechPOINT. V současné době, kdy lidský čas je drahý a potřeba úředních listin stále větší, je tato služba zaměřena tím správným směrem. Možnost využití pouze jednoho úřadu na vyřízení množství záležitostí řeší dávné problémy se zaplněnými úřady s nekonečnými frontami.
Ke službám, u kterých by naopak změny byly žádoucí, patří dle mého názoru důchodová služba. Připadá mi, že směr, jakým je služba nastavena odpovídá tomu, jak byla nastavena kdysi v minulosti. Základní význam se samozřejmě nemění, ale do důchodového věku dnes již dozrávají lidé, kteří by jistě ocenili novelizace.
Inspiraci ze zahraničí využila služba SIPO. Využila světových zkušeností s ebillingovými řešeními při zakládání elektronické služby eSIPO. Tato služba nabízí zákazníkům elektronickou správu a také kontrolu u pravidelných i nepravidelných plateb.
Službou, která má také co zdokonalovat je i ČSOB penzijní fond Stabilita. Případná změna byla navržena v syntetické části této bakalářské práce. Touto změnou bylo snižování nákladů příštích období. V očích zákazníků by díky snížení této položky mohl penzijní fond Stabilita získat na oblíbenosti. Zvláště v dnešní době, kdy lidé s financemi neradi riskují, je stále častější přestupování od jednoho penzijního fondu k výhodnějšímu.
Mé tvrzení, že lidé v době hospodářské krize neradi riskují, neplatí pro sázkovou a loterní činnost. Jak bylo zjištěno z provedené analýzy, společnost Sazka a.s. naopak v této době zaznamenala nárůst zákazníků.