Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKaizrlík, Václav
dc.contributor.authorKupsová, Jitka
dc.date.accessioned2021-11-22T12:39:09Z
dc.date.available2021-11-22T12:39:09Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4851
dc.description.abstractCílem této práce je soustředit poznatky z oblasti problematiky reklamy v podnikání a hospodářské soutěže v rámci EU. Práce je zaměřena na reklamu jako takovou. Popisuje pojem reklamy, její historii, funkce, cíle{&x2026;}atd. Dále se pak soustředí na výběr média pro reklamu. Reklama v ČR je právně regulována jak veřejným právem, tak právem soukromým. Zároveň důležitou roli hraje mimoprávní nástroj regulace a to samoregulace za pomoci etických kodexů. Etický kodex reklamy je vydán Radou pro reklamu. Ta dohlíží na etiku a vkus reklamy. Nekalá soutěž vyjadřuje jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu dobrými mravy a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Existuje několik jednání jako je klamavá reklama, podplácení, zlehčování, které označujeme jako nekalou soutěž. Hospodářská soutěž je kontrolována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vytváří podmínky pro podporu a ochranu. V případě porušení hospodářské soutěže existuje regulace soutěžním právem. Jako porušení chápeme například zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů a zakázané dohody. V rámci práva existují sankce v případě porušení hospodářské soutěže i nekalé soutěže. Co se týká stavu reklamy v EU, pak existuje několik směrnic upravující reklamu. Globálně ale lze říci, že stav reklamy v EU je obdobný stavu v ČR.cze
dc.format93 s.
dc.format93 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectreklamacze
dc.subjectEtický kodexcze
dc.subjectklamavá reklamacze
dc.subjectnekalá soutěžcze
dc.subjecthospodářská soutěžcze
dc.subjectsoutěžní právocze
dc.subjectsankcecze
dc.subjectsměrnice EUcze
dc.subjectveřejné právocze
dc.subjectsoukromé právocze
dc.subjectadvertisingeng
dc.subjectEthics codeeng
dc.subjectfalse advertisingeng
dc.subjectunfair competitioneng
dc.subjecteconomic competitioneng
dc.subjectcompetition laweng
dc.subjectsanctionseng
dc.subjectEC directiveeng
dc.subjectpublic laweng
dc.subjectprivate laweng
dc.titleProblematika reklamy v podnikání a hospodářská soutěž v rámci EU.cze
dc.title.alternativeProblems of advertising in business and ecomonic competition within the frame of European Unioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag11713
dc.description.abstract-translatedObjectives of this thesis is concentrate on problems of advertising in business and economic competition within the frame of EU. Thesis analyse advertising as such. In this thesis, there is a description of notion advertising, history of advertising, functions, objectives{&x2026;}etc. Consenquently there is a description of medium for advertising. In Czech republic, the advertising is legally regulate by public law and by private law. At the same time, it use also nonlegal instruments for regulation. It is self-regulation by the help of Ethics code. Ethics code is published by RPR (Rada pro reklamu). It watch over ethics and mind of advertising. Unfair competition is behaviour in economic competition, which is in violation of good manners and is qualified to evocate injury of others competitors or consumer. Unfair competition is for example false advertising, embracery, impeachment{&x2026;}etc. Economic competition is regulate and controlled by ÚOHS (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže). It create condititons for subvention and protection. Competition law is used in case of violation against conditions of economic competition. It is for example abuse of dominant position, association of competitors or forbidden agreements. Within the frame of law, it exists sanctions for protections againts infringement of economic competition and unfair competititon. Concerning advertising in the European Union, it is analogous to advertising in Czech republic. For regulation, there is many EC directives regulating advertising.eng
dc.date.accepted2010-06-17
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam