Sociální pedagog a škola
Zobrazit/ otevřít
Datum
2017Autor
Švestková, Renata
Procházka, Miroslav
Vítečková, Miluše
Žlábková, Iva
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Řada zahraničních i českých výzkumů poukazuje na to, že učitel nemůže být odborníkem na všechno. Proto se zde nabízí možnost využít k tomuto účelu profesi sociálního pedagoga či sociálního pracovníka. Nicméně sociální pracovník je u nás vymezen jako ten, kdo vykonává sociální šetření, zabezpečuje sociální agendy včetně řešení sociálně právních problémů v zařízeních poskytujících služby sociální péče, sociálně právní poradenství, analytickou, metodickou a koncepční činnost v sociální oblasti, odborné činnosti v zařízeních poskytujících služby sociální prevence, depistážní činnost, poskytování krizové pomoci, sociální poradenství a sociální rehabilitace atd. Ve školním prostředí jde však především o práci pedagogickou a tu by mohl daleko lépe vykonávat ve vztahu ke svému vzdělání sociální pedagog, který by byl součástí multidisciplinárního týmu školy či jejího Školního poradenského pracoviště.